Η μουσική των Βερσαλλιών χρωστάει πολλά σε δύο μεγάλα αριστουργήματα: τα μοτέτα “Te Deum” των δύο μεγάλων συνθετών της εποχής του Λουδοβίκου του ΙΔ΄, τον αγαπημένο συνθέτη του Λουδοβίκου ΙΔ΄, Ζαν-Μπατίστ Λυλλύ, ιταλικής καταγωγής με εκγαλλισμένο όνομα και τον Γάλλο Μαρκ-Αντουάν Σαρπεντιέ, αναθρεμμένο με ιταλική μουσική παιδεία, που χάρισαν στην ανθρωπότητα δύο από τα ωραιότερα έργα γαλλικής μπαρόκ θρησκευτικής μουσικής. Έργα εορταστικά, γραμμένα για ιδιαίτερα σημαντικά γεγονότα, τα “Te Deum” υμνούν με μεγαλειώδη τρόπο τη δύναμη του Θεού (και του βασιλιά, φυσικά).

Ο Λυλλύ έγραψε το δικό του “Τe Deum” το 1677. Ο Βασιλιάς-Ήλιος (όπως ήταν το προσωνύμιο του Λουδοβίκου) ενθουσιάστηκε τόσο πολύ από το έργο όταν το πρωτοάκουσε, που ζήτησε να επαναληφθεί επιτόπου ολόκληρο! Το ίδιο έργο έμελλε να «δολοφονήσει» τον δημιουργό του, το 1687: ο Λυλλύ αυτοτραυματίστηκε θανάσιμα στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού του, όταν το χτύπησε με το μπαστούνι με το οποίο, ως διευθυντής ορχήστρας, προσπαθούσε να συντονίσει το πλήθος των 150 συντελεστών της εκτέλεσης του έργου! Το τραύμα οδήγησε σε γάγγραινα.

Ο Σαρπεντιέ συνέθεσε το έτερο “Τe Deum” το 1692. Το υπέροχο αυτό έργο είχε ξεχαστεί για αιώνες μέχρι την επαναφορά του στο ρεπερτόριο το 1953. Η εισαγωγή του “Te Deum” έγινε διάσημη σε όλο τον κόσμο, το 1954, όταν επελέγη ως μουσικό σήμα των πανευρωπαϊκών μεταδόσεων της Eurovision!

Η Καμεράτα, πλαισιωμένη από ένα επιτελείο εξαίρετων σολίστ, υπόσχεται μια χριστουγεννιάτικη μουσική εμπειρία που θα μας φέρει κοντά στους ήχους της παραμυθένιας Αυλής του Βασιλιά-Ήλιου.

Related Post