Το κόμμα διαμηνύει σε όλους τους τόνους, και κυρίως προς την Προεδρία της Δημοκρατίας, ότι «η χώρα δεν αντέχει άλλα θεσμικά ατοπήματα»

Να θέσει θεσμικό ανάχωμα και να αποτρέψει, εάν αυτό είναι δυνατόν, την ενδεχόμενη επιλογή της Προέδρου του Αρείου Πάγου Βασιλικής Θάνου ως υπηρεσιακής Πρωθυπουργού θα επιχειρήσει η Νέα Δημοκρατία, η οποία διαμηνύει σε όλους τους τόνους, και κυρίως προς την Προεδρία της Δημοκρατίας, ότι «η χώρα δεν αντέχει άλλα θεσμικά ατοπήματα».

Με αποδέκτη και τον ανώτατο πολιτειακό παράγοντα η Ν.Δ. θέτει θέμα μη επιλογής της κυρίας Θάνου στη θέση της υπηρεσιακής Πρωθυπουργού, προτάσσοντας το επιχείρημα ότι ακόμα και η ανάδειξή της ως Προέδρου του Αρείου Πάγου, πάσχει και μάλιστα η αξιωματική αντιπολίτευση προτάσσει το επιχείρημα ότι εκτός από το ηθικό μέρος για τη μεθόδευσή της επιλογής της, δεν τηρήθηκε και η διαδικασία που ο νόμος επιβάλλει. 

Το θέμα συζητήθηκε στην ηγεσία της ΝΔ και ο πρόεδρος του κόμματος έδωσε εντολή στον αρμόδιο τομεάρχη και πρώην υπουργό Δικαιοσύνης Χαράλαμπο Αθανασίου να εκδώσει μια ιδιαίτερα επιθετική ανακοίνωση, όπου αναδεικνύεται η επιχειρηματολογία του κόμματος και φαίνεται σαφώς ότι η αξιωματική αντιπολίτευση θέτει θέμα για τη μη επιλογή της κυρίας Θάνου στη θέση της υπηρεσιακής Πρωθυπουργού. 

Μάλιστα, η ΝΔ δια του κ. Αθανασίου διερωτάται εάν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα την ορίσει υπηρεσιακό Πρωθυπουργό ή, κατ’ εφαρμογή του εδαφίου γ’ της παρ. 3 του άρθρου 37 του Συντάγματος, θα επιδιώξει το σχηματισμό Κυβέρνησης με Πρωθυπουργό εξωκοινοβουλευτική προσωπικότητα, με μόνο σκοπό τη διενέργεια των εκλογών.

Στη δήλωσή του ο κ. Αθανασίου εξηγεί επακριβώς την επιχειρηματολογία της ΝΔ, η οποία είναι η εξής: 

«Στις 30 Ιουνίου αποχώρησαν από την Υπηρεσία, λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας, οι Πρόεδροι του Συμβουλίου Επικρατείας, του Αρείου Πάγου και του Ελεγκτικού Συνεδρίου καθώς και δώδεκα (12) Αντιπρόεδροι των ανωτάτων αυτών Δικαστηρίων.

Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κίνησε τη διαδικασία και προέβη στην επιλογή από το Υπουργικό Συμβούλιο μόνο του Προέδρου του Αρείου Πάγου, επιλέγοντας (περί ώρα 02:00 μεταμεσονυχτίως της 29/6/2015, ήτοι πριν τη λήξη της θητείας του Προέδρου), ως Πρόεδρο του Δικαστηρίου αυτού, την τέταρτη κατά σειρά αρχαιότητας Αντιπρόεδρο, κατά κατάφορη παραβίαση της επετηρίδας, την οποία (επετηρίδα) οι πρώην Υπουργοί Δικαιοσύνης κ.κ. Ρουπακιώτης και Αθανασίου είχαν τηρήσει με ευλάβεια και με στόχο τη διαφύλαξη του κύρους της Δικαιοσύνης σε περιόδους κρίσιμες για τη χώρα.

Η επιλογή της είχε αποφασισθεί πριν από την προκήρυξη του Δημοψηφίσματος (προκηρύχθηκε Παρασκευή), γι’ αυτό, εξάλλου, κλήθηκαν εσπευσμένα στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, προς ακρόαση, οι δικαστές του Αρείου Πάγου μόλις την προηγούμενη ημέρα (Πέμπτη).

Μέχρι σήμερα δεν καλύφθηκαν οι θέσεις των Προέδρων των άλλων δύο δικαστηρίων (ΣτΕ και Ελεγκτικού Συνεδρίου) ούτε οι θέσεις των Αντιπροέδρων. Ο λόγος ευνόητος: Η επιλεγείσα Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επελέγη ως Πρόεδρος ειδικού σκοπού, ήτοι για να υπηρετεί τα κομματικά συμφέροντα των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ήδη επιδίδεται σε σωρεία πρωτοφανών ενεργειών, προσπαθώντας να ενοχοποιήσει δικαστικούς λειτουργούς που χειρίσθηκαν, με σθένος και ευθυκρισία, συγκεκριμένες ευαίσθητες πολιτικές υποθέσεις, χωρίς λόγο και χωρίς να έχει καμιά, απολύτως, αρμοδιότητα, με μοναδικό σκοπό να αποτελέσουν αυτές αντικείμενο προεκλογικής εκμετάλλευσης. 

Πρέπει να σημειωθεί, ότι πριν από τη σύγκληση του Υπουργικού Συμβουλίου για την εκλογή των Προέδρων, Αντιπροέδρων των Ανωτάτων Δικαστηρίων κλπ συγκαλείται, σύμφωνα με το Ν. 2841/2010 (ψηφίσθηκε επί Καστανίδη), η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής για να εκφέρει γνώμη για τους υποψήφιους. Κατά την ακρόαση των υποψηφίων για την επιλογή της συγκεκριμένης Προέδρου του Αρείου Πάγου, η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής δεν συγκροτήθηκε νόμιμα, αφού η Πρόεδρος της Βουλής παρέστη με διπλή ιδιότητα, ήτοι ως Πρόεδρος της Βουλής και ως Πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, πράγμα που απαγορεύεται, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής και τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, σύμφωνα με τον οποίο ουδείς μπορεί να συμμετέχει με διπλή ιδιότητα σε συλλογικά όργανα.