Μπάρες εισόδου στα λεωφορεία, επέκταση του μέτρου της εισόδου σε αυτά μόνον από τη μπροστινή πόρτα, νέα δρομολόγια σε λεωφορεία και τρόλεϊ, αλλά και νέο, ενιαίο δίκτυο ελεγκτών για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στόχος μεταξύ άλλων, να γίνουν τα ΜΜΕ προσιτά στους νέους.

Πυρετός επικρατεί στον ΟΑΣΑ με αφορμή τη μεγάλη προσπάθεια που οφείλει να κάνει προκειμένου να περιορίσει στο ελάχιστο τη διαρροή εσόδων από τη μη πληρωμή εισιτηρίων. Ο  οργανισμός αναμένεται να αλλάξει μέχρι και όνομα και να μετονομαστεί σε «Συγκοινωνίες Αθηνών», έτσι ωστε οι νέες αλλαγές να γίνουν τα μέσα μεταφοράς πιο ελκυστικά για τους νέους.

Όπως γράφει η εφημερίδα το «Έθνος», ο ένας από τους στόχους είναι το νέο brand να έχει στόχο τα ΜΜΜ να γίνουν πιο ελκυστικά στις μικρότερες ηλικίες, αλλά και να υπάρξει διασύνδεση με τη βιομηχανία του τουρισμού. Παράλληλα θα τεθούν ακόμα δύο στόχοι όπως η αύξηση των εσόδων μέσω τις διάδοσης των καρτών απεριορίστων διαδρομών, αλλά και τις αποτελεσματικής διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου. Ωστόσο ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα παραμένει η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής.

Αλλαγές όμως έρχονται και στα λεωφορεία, αφού θα τοποθετηθούν μπάρες εισόδου, τα γνωστά τουρνικέ, ενώ θα προχωρήσει κι άλλο το μέτρο της υποχρεωτικής εισόδου των επιβατών από την μπροστινή πόρτα. Παράλληλα μέσα στους επόμενους μήνες προγραμματίζεται ο ανασχεδιασμός των δρομολογίων των λεωφορείων και των τρόλεϊ ώστε να είναι τροφοδοτικά του Μετρό.

Μία άλλη αλλαγή, η ο οποία θεωρείται πολύ σημαντική, είναι η δημιουργία ενιαίου σώματος ελεγκτών για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Την ίδια ώρα έχει ανοίξει η συζήτηση για τις αλλαγές-ανατροπές στα εισιτήρια. Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε από την αύξηση που θα έρθει στα εισιτήρια λόγω ΦΠΑ, άνοιξε και πάλι η συζήτηση για τις αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν. Μία από αυτές ήταν το σύστημα παραγωγής και διανομής εισιτηρίων με την εισαγωγή του θερμικού εισιτηρίου (e-voucher), καθώς και την επέκταση του mobile ticketing. Ωστόσο, μέχρι να ολοκληρωθούν αυτές οι αλλαγές η σκέψη είναι να εφαρμοστεί ηλεκτρονικό εισιτήριο με ζωνική χρέωση.

Την ίδια ώρα, τα αρμόδια υπουργεία θα πρέπει να είναι συνεπή στις υποχρεώσεις τους προς τον ΟΑΣΑ, για τη μετακίνηση με μειωμένο κόμιστρο των ευπαθών ομάδων, καθώς από τον Ιανουάριο, σε περίπτωση μη καταβολής του, ο ΟΑΣΑ θα σταματά αυτοδικαίως το μεταφορικό έργο.

Ωστόσο πουθενά στο σχετικό άρθρο δεν υπάρχει αναφορά για τον εκσυγχρονισμό των στάσεων και των δρομολογίων, προκειμένου ο επιβάτης να γνωρίζει ακριβώς την ώρα που θα φτάσει το λεωφορείο του και ποιες είναι οι επιλογές του για την περιοχή στην οποία πηγαίνει. Ούτε γίνεται λόγος για την ανάγκη να υπάρχουν εφαρμογές στα κινητά για την παρακολούθηση των δρομολογίων – με ακρίβεια πάντα. Τέλος δεν υπάρχει αναφορά για την καθιέρωση συστήματος ενημέρωσης με φωτεινούς πινακες ( όπως στο μετρό) για τις στάσεις και τις ονομασίες τους.

 Ηδη υπάρχει εφαμοργή για κινητά που αφορά όμως την έκδοση εισιτηρίων.Διαβάστε παρακάτω :

Με μια νέα εφαρμογή – τέθηκε πέρσι σε λειτουργία – οι επιβάτες όπου κι αν βρίσκονται, μπορούν να αγοράζουν τα εισιτήριά τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε ουρές ή να αναζητούν  τα σημεία πώλησής τους. Μια φιλική στην χρήση της εφαρμογή, που αλλάζει τον τρόπο των μετακινήσεων με τα Μέσα αστικών συγκοινωνιών όποιος κι αν είναι ο προορισμός για μια καθημερινή μετακίνηση ή βόλτα στην πόλη.

 

Με τη δωρεάν εφαρμογή mobile ticketing, με την ονομασία “TfA tickets”, είναι πλέον δυνατή η έκδοση εισιτηρίων σε όλα τα Μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών, με σαφή πλεονεκτήματα: Εύκολη αγορά εισιτηρίων, ασφαλείς και γρήγορες συναλλαγές, χωρίς καμιά επιπλέον χρέωση.