Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2016, θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, μετρό Κεραμεικός, Γκάζι

104-geniko

φωτ. αρχείου

Σειρά 12 πρακτικών μαθημάτων σκηνοθεσίας όπου οι εκπαιδευόμενοι θα διδαχτούν τις πρώτες βασικές αρχές της μεθοδολογίας της σκηνοθεσίας, και θα καθοδηγηθούν να φτιάξουν ένα σκηνοθετικό βιβλίο –εργασία [director’s book] για ένα έργο της αρεσκείας τους.


Την καθοδήγηση του σεμιναρίου κα τη διδασκαλία έχει η σκηνοθέτις Βαρβάρα Δούκα, με καλεσμένους εισηγητές : στην Δραματουργία την Τζωρτζίνα Κακουδάκη [Σκηνοθέτη, Δραματουργό], στην Σκηνογραφία τον Κων/νο Ζαμάνη [ Σκηνογράφο, Ενδυματολόγο], και εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες από τον Δημήτρη Δεληνικόλα [σκηνοθέτη, new media artist]

Στο τέλος των μαθημάτων ο κάθε σπουδαστής θα έχει δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο portofolio σκηνοθέτη για ένα έργο του παγκόσμιου ρεπερτορίου που θα του δοθεί, και θα είναι σε θέση να παρουσιάσει τη μεθοδολογία που το προσέγγισε ..

THΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: 210 34.55.020
ΚΡΑΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ: theatre104@gmail.com

Όταν βλέπουμε μία θεατρική παράσταση συνήθως πρώτα μας κάνει εντύπωση και συζητάμε για το έργο – την υπόθεση του ή το νόημα του, όπως συνηθίζουμε να λέμε-, και περαιτέρω για τις ερμηνείες των ηθοποιών, το σκηνικό, τα κοστούμια, ακόμα και για τους φωτισμούς ή τη μουσική…..
Οταν τελειώσουμε συνήθως με όλα αυτά, καταλαβαίνουμε ότι δεν συνυπάρξανε τυχαία στη σκηνή, κι ότι κάποιο χέρι ή μάλλον μυαλό, τα έβαλε μαζί να συνομιλήσουν και να μας αφηγηθούν τα μυστικά τους….
Τότε μιλάμε για τον σκηνοθέτη… Τι είναι όμως σκηνοθέτης; Αυτός που διδάσκει τους ηθοποιούς; Αυτός που λέει σε όλους τι να κάνουν; Αυτός που ‘ερμηνεύει’ το έργο σύμφωνα με τις δικές του ανησυχίες; Χρειάζεται ο σκηνοθέτης σε μία παράσταση και γιατί; Υπήρχε πάντα σκηνοθέτης στα έργα; Και τι πρέπει κανείς να γνωρίζει για να γίνει σκηνοθέτης;
Τα τελευταία χρόνια δε, η έννοια της παράστασης έχει επεκταθεί σε πολλές μορφές έκφρασης τέχνης, και το θέατρο στη μορφή του έχει αλλάξει, με τη χρήση νέων τεχνολογιών, την διασπορά του σε διαφορετικούς απ’ τους συμβατικούς χώρους, την προσομοίωση του και με άλλες μορφές τέχνης, τον χορό, τα εικαστικά, την εγκατάσταση, την ψηφιακή απεικόνιση.
Στον κύκλο αυτού του σεμιναρίου θα υπάρξουν ειδικά μαθήματα για αυτές τις αλλαγές στο σύγχρονο θέατρο και μία εισαγωγή για τις πιθανές μελλοντικές εφαρμογές όλο και πιο ανανεωμένων ψηφιακών εργαλείων και πως μπορούν να χρησιμέψουν ως εργαλεία στις παραστατικές τέχνες.
Μέσα σε 12 περίπου μαθήματα, θα γνωρίσουμε:
1) Μία σύντομη ιστορία της σκηνοθεσίας, από το 1887 έως τις μέρες μας.
2) Μία προσέγγιση της σκηνικής πράξης με βάση τις κοινωνικές και τις ιστορικές ανάγκες.
3) Αρχιτεκτονικά στοιχεία των θεατρικών χώρων, με βάση το σχήμα της σκηνής και το συνολικό οικοδόμημα, και πως επηρεάζει τη σκηνοθεσία.
4) Τι είναι mise en place και τι επιλογές έχει ο σκηνοθέτης ανάλογα με το έργο.
5) Πως επιτυγχάνει μία διανομή και πως αποφεύγει κανείς το κλισέ.
6) Τι είναι σκηνοθετική γραμμή και πως ακολουθείται
7) Η σπουδαιότητα του ‘γιατί;’ στη σκηνοθεσία
8) Η διδασκαλία των ηθοποιών
9) Στοιχεία σκηνογραφίας και φωτισμού – Η συνεργασία με τους συντελεστές και το τεχνικό προσωπικό
10) Ο ‘περίγυρος’ μιας παράστασης – Η κοινωνική και ιστορική ένταξη της στο ζωντανό γίγνεσθαι – Είδη και κατηγορίες παραστάσεων
11) Σύγχρονες παραστάσεις – Η έννοια της ‘παραστασιμότητας΄στις μέρες μας – Ψηφιακά εργαλεία- New Media – Γεύση από Μέλλον
12) Παρουσίαση σκηνοθετικού βιβλίου [book]