Eνας οδηγός επιβίωσης για μικρές επιχειρήσεις και start ups.

Μαζί θα προσπαθήσουμε να βάλουμε μια τάξη στον χαοτικό κόσμο του διαδικτύου και να δούμε ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνουμε, αλλά και ποιες να αποφύγουμε, για να βγούμε κερδισμένοι.

Ξεκινώντας αυτό το ταξίδι θέλω να ξεκινήσω με μια μικρή ιστορία. Ας υποθέσουμε ότι κάποιος θέλει να ταξιδέψει για επαγγελματικούς λόγους σε μια πόλη που δεν έχει ξαναπάει. Ποιες θα ήταν οι ενέργειες του πριν 20-30 χρόνια; Θα έπρεπε να ψάξει χάρτες, να χαράξει διαδρομές, να ρωτήσει γνωστούς και φίλους που πιθανότατα έχουν ξαναπάει ή ακόμα και να ψάξει στον τηλεφωνικό κατάλογο για τη διαδρομή, τη διαμονή, το φαγητό και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία.

Δεν αρκεί να έχουμε μια σελίδα στο Facebook ή ένα ξεχασμένο site για να αρχίσουμε να πουλάμε.

Σήμερα ο φίλος μας δε θα χρειαζόταν τίποτα από όλα αυτά. Απλά από το smartphone του θα έβρισκε αμέσως τη διαδρομή, από εφαρμογές όπως το Booking ή τo trivago θα έκλεινε ξενοδοχείο με βάση την τιμή και το rating χιλιάδων χρηστών, από εφαρμογές όπως το trip advisor θα έβρισκε ενδιαφέροντα μνημεία αλλά και μέρη για φαγητό.

Τα πάντα πλέον γίνονται online από την επικοινωνία μέχρι αγοραπωλησίες, υπάρχει ένας ολόκληρος νέος κόσμος στις οθόνες των κινητών μας. Η κάθε επιχείρηση όσο μικρή ή μεγάλη και αν είναι, οφείλει να βρίσκεται online για να μπορούν να την βρίσκουν αλλά και να πουλάει.

Συχνά ακούω από άτομα να μου λένε ότι δεν υπάρχει πολύς κόσμος στο διαδίκτυο.

Πηγή εικόνας 1:statista.com

Επιχειρώντας στην Digital εποχή

Εδώ βλέπουμε μερικά στοιχεία για το πόσος κόσμος ήταν εγγεγραμμένος σε διάφορα social media την αρχή του 17. 1.968 εκατομμύρια χρήστες για το facebook, 1.200 εκατομμύρια για whatsapp και Facebook messenger  (ναι το μετράμε ως διαφορετικό κανάλι).  Σίγουρα κάποιοι από αυτούς είναι εν δυνάμει πελάτες σας.

Πηγή εικόνας 2: sprout social media 

Επιχειρώντας στην Digital εποχή

Και εδώ είναι κάποια δημογραφικά στοιχεία του Facebook που απαντάνε στην ερώτηση «είναι οι δικοί μου πελάτες στα social media ;».

Εφόσον λοιπόν έχουμε κατανοήσει ότι το Digital Marketing είναι ένας τρόπος να επικοινωνήσουμε με τους πελάτες μας, όποιοι και αν είναι αυτοί, όπου και αν είναι αυτοί με ελάχιστο κόστος, ήρθε η ώρα να δούμε και την άλλη όψη του νομίσματος.

Ναι οι πελάτες μας είναι εκεί, αλλά δεν ανακαλύψαμε τον τροχό, δυστυχώς πλέον ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και χρειάζεται πολύ προσοχή, αλλά και επαγγελματική δουλειά, γιατί θα χάσουμε χρόνο και χρήμα χωρίς αποτέλεσμα.  Δεν αρκεί να έχουμε μια σελίδα στο Facebook ή ένα ξεχασμένο site για να αρχίσουμε να πουλάμε.

Πρέπει το διαδίκτυο να το δούμε σωστά, επαγγελματικά, ως μια προέκταση της επιχείρησής μας, μόνο τότε θα μπορέσουμε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα Μείνετε συντονισμένοι, στο επόμενο άρθρο θα δούμε τι είναι τα social media και πως επιλέγουμε το κατάλληλο για την επιχείρησή μας.

Για οποιαδήποτε απορία ή πρόταση μη διστάσετε να σχολιάσετε ή να μου στείλετε μήνυμα. Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το να το δουν και οι φίλοι σας.

 

Κισκιπελής ΙωάννηςΣύμβουλος Digital Marketing – Μέντορας στην ALLILONnet

Πηγη, Επιχειρώ