Οι αποστάσεις εκμηδενίζονται και ο χρόνος μεταφοράς ελαχιστοποιείται. Από την αναψυχή στο χώρο εργασίας και από τη μία πόλη στην άλλη, ταξίδια που διαρκούσαν πολλές ώρες θα κρατούν μόλις λίγα λεπτά.

Η επανάσταση στις μεταφορές έχει ξεκινήσει καθώς υπερηχητικά αεροπλάνα και τρένα με μορφή κάψουλας θα αλλάξουν για πάντα τον τρόπο που μετακινούμαστε και κατ΄επέκταση, τον ίδιο τον πολιτισμό. Μόλις πριν από λίγες ημέρες δημοσιοποιήθηκε το σχέδιο ένωσης Στοκχόλμης – Ελσίνκι με το πρωτοποριακό τρένο Hyperloop.

Η καινοτόμος τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί στη σύνδεση των δύο πόλεων μέσα από ειδική σήραγγα που θα δημιουργηθεί για τις ανάγκες των “υπερηχητικών” μετακινήσεων που παρέχει το Hyperloop. Με κόστος κατασκευής περί τα 19 δισ. ευρώ, θα προσφέρει μία ταχεία λύση μεταφοράς ανάμεσα σε δύο πόλεις με σημαντικές γεωγραφικές δυσκολίες σύνδεσης, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του «The Verge». Σύμφωνα με υπολογισμούς συνεργαζόμενων εταιρειών, η εξοικονόμηση χρόνου που θα υπάρξει από τις μετακινήσεις 43.000.000 επιβατών ετησίως, ενδέχεται να αποφέρει εξοικονόμηση 800.000.000 ευρώ κάθε χρόνο.

Η ένωση Σουηδίας και Φινλανδίας με το «υπερηχητικό» Hyperloop αποτελεί, δεδομένα, ένα σημαντικό πείραμα και μία μικρή επανάσταση στις μεταφορές της Ευρώπης. Η ενδεχόμενη επέκταση χρήσης του εν λόγω τρένου σε διαφορετικά σημεία της ηπείρου, θα αλλάξει για πάντα τα δεδομένα στις μετακινήσεις. Το Hyperloop βασίζεται στην ιδέα της δημιουργίας μίας «κάψουλας» που θα κινείται μέσα σε σωλήνα και θα μεταφέρει τους ταξιδιώτες από το ένα σημείο στο άλλο με ταχύτητες που αγγίζουν τα 1.200 χιλιόμετρα την ώρα. Με τον υπάρχων σχεδιασμό, οι επιβάτες κάθονται σε επικλινείς θέσεις, ενώ ο χώρος μέσα στην κάψουλα φτάνει μόλις για ένα κάθισμα σε κάθε σειρά. Υπενθυμίζεται ότι το φράγμα του ήχου «σπάει» στα 1.236 χιλιόμετρα την ώρα.

Αεροσκάφος θα ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο σε 11 λεπτά

Πτήσεις υψηλών ταχυτήτων υπόσχεται και το πειραματικό αεροσκάφος Skreemr, το οποίο έχει σχεδιάσει ο Καναδός Τσαρλς Μπομπαρντιέρ (Charles Bombadier).

SKREEMR 1
Πρόκειται για ένα υπερηχητικό αεροσκάφος που θα μεταφέρει επιβάτες μεταξύ των ηπείρων με ταχύτητα Mach 10, δηλαδή έως 12.250 χιλιόμετρα την ώρα και με δυνατότητα μεταφοράς 75 επιβατών. Παρά την όψη του, το φουτουριστικό σχέδιο έχει σημαντικά προβλήματα να επιλύσει με σημαντικότερα εξ αυτών την υπερθέρμανση που θα προκαλούσε το σπάσιμο του φράγματος του ήχου. «Δεν είμαι σίγουρος ότι τα υλικά είναι σε θέση να αντέξουν την θερμότητα και την πίεση» ομολόγησε ο Μπομπαντιέρ σε παλαιότερη συνέντευξή του.

Λίγο μετά το ντεμπούτο του πρότζεκτ, δεν είχε βρεθεί ακόμη η λύση. «Επικοινώνησε μαζί μου ο Ζόζεφ Χέιζελταιν – πρώην στέλεχος του Υπουργείου Αμύνης των Η.Π.Α. και μηχανικός στην εταιρία Wyle που προσφέρει ανωτάτου επιπέδου τεχνολογικές λύσεις στην Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση των Η.Π.Α. και στην NASA – o οποίος πρότεινε την εφαρμογή ενός νέου αεροδυναμικού φαινομένου που ονομάζεται «λειτουργία μακριάς διείσδυσης»(LPM), αποκάλυψε ο ίδιος.

Αυτή η εξέλιξη οδήγησε τον καινοτόμο Καναδό μηχανικό να σχεδιάσει ένα νέο υπερηχητικό σκάφος, το Antipode. Πρόκειται για ένα πολυτελές τζετ που μπορεί να πιάνει ταχύτητες Mach 24, δηλαδή έως 29,400 χιλιόμετρα την ώρα, την διπλάσια ταχύτητα του προηγούμενου πρότζεκτ με όνομα Skreemr. Έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει 10 επιβάτες έως και 20,000 χιλιόμετρα σε λιγότερο από μία ώρα, αναφέρεται στο δημοσίευμα του Forbes.

«’Ηθελα να δημιουργήσω μια ιδέα, ενός αεροσκάφους που θα μπορεί να φτάσει τον αντίποδά του ή την διαμετρική του αντίθεση, όσο το δυνατόν γρηγορότερα» είπε ο Μπομπαντιέρ στο Forbes. Τα φτερά του Antipode θα είναι εφοδιασμένα με τουρμπίνες πυραύλου και κινητήρες scramjet που αντί να χρησιμοποιούν δεξαμενές οξυγόνου για καύσιμη ύλη, θα καίνε το οξυγόνο της ατμόσφαιρας.

Αντικείμενα που ταξιδεύουν με ταχύτητα μεγαλύτερη των Mach 5, μπορούν να φτάσουν θερμότητα άνω των 980 βαθμών Κελσίου, όπου υπάρχουν ελάχιστα υλικά που μπορούν να αντέξουν σε τέτοιες θερμοκρασίες.

Τέλος η ηχητική έκρηξη είναι σίγουρο πως θα προβληματίσει τον δημιουργό, καθώς όταν ένα αντικείμενο σπάσει το φράγμα του ήχου, δημιουργείται τεράστια ηχορύπανση, κάτι που θα απειλήσει τις αστικές περιοχές

Το αεροπλάνο που ταξιδεύει με την ενέργεια του ήλιου

Παράλληλα, το Solar Impulse γράφει τη δική του ιστορία, καθώς το φράγμα που σπάει δεν είναι αυτό του ήχου αλλά της πτήσης με μοναδική πηγή ενέργειας τον ήλιο. Το Solar Impulse 2 συνεχίζει να κάνει το γύρο του κόσμου και στις 22 Ιουνίου προηγήθηκε στην Ισπανία, ταξιδεύοντας για τρεις συνεχόμενες ημέρες πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό. Η ταχύτητα που αναπτύσσει είναι μόλις 70 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά η ικανότητα να πετάει χωρίς να καταναλώνει καύσιμα, δημιουργεί νέες προοπτικές για την αεροπλοΐα.

cnn.gr