Μπορεί στα χρόνια της ύφεσης η ελληνική κατανάλωση αλκοολούχων ποτών να πήρε την κατηφόρα και το ουζάκι, συνώνυμο του ελληνικού καλοκαιριού, να έχασε ποτήρια από τα τραπέζια των φίλων στην Ελλάδα, όμως δεν ισχύει το ίδιο και στις ξένες αγορές!

Όπως φαίνεται από τα νούμερα, το ούζο αποτελεί το πρώτο εξαγώγιμο ελληνικό ποτό έχοντας κερδίσει όχι μόνο τις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά ακόμα και τη μακρινή αγορά του Ιράκ. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2010 έως και σήμερα σημειώνεται αύξηση των ελληνικών εξαγωγών ούζου και από 6,6 εκατομμύρια λίτρα το 2010, το 2016 έφτασαν τα 8,7 εκατ. λίτρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε σε πρόσφατη εκδήλωση ο ΣΕΑΟΠ, το ούζο καλύπτει σχεδόν το 70% των ελληνικών εξαγωγών σε ποτά σε όγκο από το σύνολο των 45 εκ. φιαλών και το 50% σε αξία από το σύνολο των 74 εκ. ευρώ. Κυριότερες αγορές αυτή της Γερμανίας, όπου η συμμετοχή των εξαγωγών επί του συνολικού τζίρου του κλάδου κυμαίνεται στο 39,47%  με δεύτερη θέση  και ποσοστό 9,62% την αγορά του Ιράκ. Ακολουθούν η Ισπανία με 8,89%, η Βουλγαρία με 5,83% και η Ολλανδία με 5,09%.

Σύμφωνα με τους Έλληνες ποτοποιούς, εκτός από το ελληνικό στοιχείο το οποίο όπου βρίσκεται ενισχύει την αγορά των ελληνικών προϊόντων όπως είναι το ούζο, ο τουρισμός είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην προβολή του προϊόντος καθώς  όσοι επιλέγουν τη χώρα για διακοπές το δοκιμάζουν και το αναζητούν στη συνέχεια και στις χώρες τους.

Σήμερα το μερίδιο του ούζου στην ελληνική παραγωγή ποτών φτάνει το 64% στο σύνολο ενώ το ένα στα δυο ποτά που πίνουν οι έλληνες είναι ούζο . Ωστόσο ανοδικά κινείται και το Τσίπουρο, το οποίο μπορεί να έχει εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό μόλις 0,5%, σε σχέση με την εγχώρια κατανάλωση που αυξάνεται όμως στην επταετία 2010 – 2016 καταγράφεται τεράστια αύξηση (128%) των εξαγωγών του τσίπουρου. Πάντως οι εξαγωγές ποτών συμπεριλαμβανόμενου και του ούζου και για το 2017 έκλεισαν ανοδικά (6%), σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία Ελληνικής Στατιστικής Αρχής συνεχίζοντας την πολύ καλή πορεία των τελευταίων χρόνων.

insider.gr