Ήταν μόλις πριν από ένα χρόνο που η Amazon ολοκλήρωσε την αγορά του Whole Foods. Και πώς πάνε τα πράγματα; Μήπως το Amazon έκανε λάθος να ξοδέψει όλο αυτά τα κεφάλαια για να αγοράσει μια επιχείρηση σαν αυτή;

Ίσως, αλλά ο λόγος της απόκτησης του Whole Foods δεν είχε να κάνει με τα καταστήματα. Είχε να κάνει με την πώληση στο διαδίκτυο. Για να διατηρήσει την υψηλή τιμή της μετοχής της, η Amazon πρέπει να αυξήσει τα έσοδά της. Για το λόγο αυτό, πρέπει να συνεχίσει να βρίσκει νέα προϊόντα για πώληση. Επειδή είναι τόσο μεγάλη, δεν είναι πιθανό να πουλήσει περισσότερα από αυτά που ήδη διαθέτει, πρέπει να βρει νέα προϊόντα για να πουλήσει στους καταναλωτές.

Όταν σκέφτεστε για το τι μπορεί να πουλήσει που δεν το έχει ήδη, σίγουρα κάποια τμήματα της αγοράς έρχονται στο μυαλό σας: υγεία, τραπεζικά / χρηματοοικονομικά, αυτοκίνητα, super markets και ίσως μερικοί άλλοι, πιο ιδιαίτεροι κλάδοι, ανάλογα με το πόσο τολμηρή θέλει να γίνει. Αλλά από όλες αυτές τις δυνατότητες, τα super markets είναι πιο κοντά σε αυτό που η Amazon γνωρίζει καλύτερα επειδή περιλαμβάνει την πώληση και την παράδοση καταναλωτικών προϊόντων.

Επίσης, το ποσοστό των super markets που πωλούν στο διαδίκτυο είναι πολύ χαμηλό αυτή τη στιγμή. Έχει τεράστιες δυνατότητες να μετατραπεί σε μια τεράστια online βιομηχανία, ιδανική για να επεκταθεί και να κυριαρχήσει.

Γιατί τα super markets αργούν να μετατραπούν σε online; Πέντε λέξεις είναι η απάντηση: το κρέας, το κοτόπουλο, τα ψάρια, τα φρούτα και τα λαχανικά. Οι καταναλωτές δεν θέλουν κάποιον άλλο να τα παραλάβει αντί για εκείνους, οι καταναλωτές θέλουν να διαλέξουν τα προϊόντα μόνοι τους.

Όσο θέλουν να πάνε στο κατάστημα για να αγοράσουν αυτά τα φρέσκα προϊόντα, τόσο δεν θέλουν να τα ψωνίσουν online μαζί με τα άλλα συσκευασμένα προϊόντα (απορρυπαντικά, ξηρές τροφές κλπ). Είναι αρκετά εύκολο να τα αγοράσετε στο κατάστημα αν είστε ήδη εκεί. Επίσης, το super market είναι μια γνωστή ανταγωνιστική και χαμηλού περιθωρίου επιχείρηση.

Κανείς δεν έχει ακόμη καταλάβει πώς να αυξήσει την πώληση των super markets online, να παραδώσει τα προϊόντα στους καταναλωτές στο σπίτι και να βγάλει κέρδος.


Η Amazon αγόρασε το Whole Foods όχι επειδή ήθελε να μάθει πώς να λειτουργεί τα καταστήματα.

Η Amazon αγόρασε το Whole Foods για να μάθει για την επιχείρηση του super market, ώστε να μπορεί να προτρέψει τους καταναλωτές προς το διαδίκτυο. Ακόμη και η Amazon, με όλη την πρόσβαση σε οικονομικά κεφάλαια και στην τεχνογνωσία, δεν έχει ακόμα την απάντηση για την αύξηση του κέρδους από τα super markets. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο φαίνεται ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει πολύ στο Whole Foods.

Δεν ήταν ποτέ για τα καταστήματα, ήταν για την εκμάθηση της επιχείρησης και την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρονται οι πελάτες προκειμένου να μετατραπούν σε καταναλωτές ηλεκτρονικών ειδών παντοπωλείου. Το ότι της έχει πάρει ένα χρόνο, μας δείχνει πόσο δύσκολο είναι να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.

Πώς επιλύεται αυτό το πρόβλημα

Για να είναι άνετοι οι καταναλωτές να αγοράζουν online, πρέπει να είναι σίγουροι ότι θα λαμβάνουν πάντα φρέσκα προϊόντα στο σπίτι, που να αντικατοπτρίζουν τις προτιμήσεις τους. Ο μόνος τρόπος που μπορεί να συμβεί αποτελεσματικά είναι με την χρήση της τεχνολογίας.

Η Amazon είναι ο ηγέτης της τεχνολογίας στο λιανικό εμπόριο. Διαθέτει περισσότερες καινοτόμες τεχνολογίες από οποιονδήποτε άλλο έμπορο λιανικής πώλησης και βρίσκεται στην καλύτερη θέση από οποιονδήποτε retailer για να κατανοήσει τις λύσεις για αυτό το πρόβλημα.

Βλέπουμε δύο τύπους λύσεων:

Βίντεο: Ένας μεγάλος αριθμός νέων εταιρειών αναπτύσσει λογισμικό που μπορεί να παρακολουθήσει ένα βίντεο ή να δει μια εικόνα και να πάρει μια ανθρώπινη απόφαση. Αυτή η ανάπτυξη λογισμικού βίντεο / εικόνας είναι ένα μεγάλο μέρος της επιχείρησης τεχνητής νοημοσύνης αυτή τη στιγμή.

Αυτό το λογισμικό είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται για τα μηχανήματα για να είναι σε θέση να διαλέξουν το κρέας και να το κόψουν, χωρίς να  έχουν φθορές ή κηλίδες και φαίνεται σωστό στους καταναλωτές. Θα μπορούσε ακόμη και να ρυθμιστεί έτσι ώστε ένας καταναλωτής να μπορεί να πει στο κατάστημα πώς του αρέσουν τα φρούτα, τα λαχανικά ή το κρέας τους από το χρώμα, το μέγεθος και πολλά άλλα κριτήρια και να εξακολουθούν να παίρνουν ακριβώς αυτό που θέλουν.

Δεδομένα: Τα καταστήματα τροφίμων χρησιμοποιούν δεδομένα για να προβλέψουν το κρέας που χρειάζονται και οι ανάγκες παραγωγής είναι βασισμένες στους πελάτες. Υπάρχει τεράστια ποσότητα αποβλήτων και κατεστραμμένου προϊόντος στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Μια εταιρεία που προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτό το γεγονός είναι η Afresh Technologies, η οποία κατασκευάζει λογισμικό για να χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψει πόσα φρούτα, λαχανικά, κρέας, κοτόπουλο και ψάρια θα χρειαστεί ένα κατάστημα. Μέχρι στιγμής, ήταν σε θέση να κόψει τα απόβλητα στο μισό για τα καταστήματα που χρησιμοποιούν πειραματικά το σύστημά της.

Μαζί, αυτές οι δύο τεχνολογίες καθιστούν πολύ πιο πιθανό ότι οι καταναλωτές μπορούν να είναι σίγουροι ότι θα πάρουν τα προϊόντα που θέλουν. Αυτό θα “ανοίξει την πόρτα” για τα ηλεκτρονικά super markets να γίνουν μια πολύ πιο ισχυρή δύναμη από ό, τι είναι τώρα.

Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας για αυτές τις τεχνολογίες: Μόλις τελειοποιηθούν, δεν είναι καν ακόμη έτοιμες. Συνεχίζουν να μαθαίνουν και βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι όποιος τις αποκτά πρώτος, έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα και μπορεί να παραμείνει μπροστά αν χτίσει λογισμικό που μπορεί να βελτιωθεί. Η Amazon ξέρει ότι είναι στην κούρσα για να φτάσει πρώτη εκεί και γι ‘αυτό το γεγονός ότι αγόρασε το Whole Foods έχει νόημα.

Μόλις γίνει η ηλεκτρονική βάση δεδομένων στην επιχείρηση του super market, πολλά θα αλλάξουν. Για παράδειγμα:

Δεν θα χρειαζόμαστε τόσα πολλά καταστήματα και ούτε τόσο μεγάλα σε όγκο. Θα υπάρξει πλεόνασμα μεγάλων χώρων σούπερ μάρκετ που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά και θα πρέπει να επανατοποθετηθούν. Η Susie Fogelson της F&Co, μια εταιρεία στρατηγικής για τα τρόφιμα και τα ποτά, είπε ότι οι επιχειρηματίες του χώρου έχουν “τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις διαθέσιμες ακίνητες περιουσίες για να προσφέρουν στους καταναλωτές πλούσιες εμπειρίες τροφίμων που αναζητούν και δεν μπορούν να βρουν στο διαδίκτυο, όπως εργαστήρια, demos και διαδραστικές εκδηλώσεις”. Οι καθαροί χώροι super markets θα είναι τότε μικρότεροι χώροι που θα είναι πιο κοντά στα σπίτια και θα πουλούν τα προϊόντα πρώτης ανάγκης.

Οι συνδρομές θα μπορούσαν να γίνουν πολύ πιο ενδιαφέρουσες στην επιχείρηση του super market. Ο Jesse Horwitz, συν-διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της επιχείρησης Hubble για την subscription εταιρεία φακών επαφής, Hubble, είπε: “Ένας από τους τρόπους να δούμε ένα σούπερ μάρκετ είναι να διαιρέσουμε τα προϊόντα σε δύο τύπους: τον πυρήνα και την περιφέρεια.” Τα βασικά προϊόντα είναι κυρίως ξηρά προϊόντα στο κέντρο του καταστήματος. Πρωινό ,τρόφιμα και καρυκεύματα είναι τα τέλεια παραδείγματα. Περιφερειακά προϊόντα είναι τα πράγματα που βρίσκετε γύρω από τα εξωτερικά τοιχώματα, τα οποία είναι πιο διακριτικά και με μεγαλύτερο περιθώριο για τα καταστήματα. Τα μαγειρεμένα και τα παρασκευασμένα τρόφιμα είναι καλά παραδείγματα. Ο Horwitz λέει ότι τα βασικά προϊόντα είναι ιδανικά για συνδρομή. Τα αγοράζετε τακτικά, έχετε μια πολύ καλή ιδέα για το πόσο συχνά τα χρειάζεστε, δεν θέλετε να αλλάξετε μάρκα και απλά θέλετε να είστε σίγουροι ότι δεν θα εξαντληθούν ποτέ. Ένας από τους τρόπους με τους οποίους ένας online grocer μπορεί να κάνει τη σχέση του πιο σταθερή, είναι να προσφέρει βασικά προϊόντα με συνδρομή. Ο Horwitz λέει ότι η διαίρεση των προϊόντων σε ευπαθή έναντι μη αλλοιώσιμων, και επώνυμων έναντι μη επωνυμίας μπορεί επίσης να είναι καλός τρόπος να εξετάσουμε τις συνδρομές και η κάλυψη αυτών των κατηγοριών μπορεί επίσης να είναι ένας τρόπος υποδιαίρεσης. Το σημαντικό σημείο για τους εμπόρους λιανικής πώλησης τροφίμων είναι ότι οι καταναλωτές είναι πολύ λιγότερο πιθανό να αλλάξουν τα είδη παντοπωλείου αν το κατάστημα κρατά τα ντουλάπια γεμάτα με αυτό που θέλουν οι καταναλωτές. Οι καταναλωτές πρέπει μόνο να το σκεφτούν εάν θέλουν να αλλάξουν το πόσο συχνά τους παραδίδονται ορισμένα προϊόντα.

Αν και πολλά είναι αβέβαια για το πώς θα αλλάξει το super market, είναι μερικά πράγματα που μπορούμε να είμαστε αρκετά σίγουροι γι’αυτά:

Η Amazon μαθαίνει γρήγορα για τα super markets και επενδύει σε αυτά για να μετατρέψει τους καταναλωτές. Η μάθηση από την εξαγορά της Whole Foods της δίνει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες εταιρείες τεχνολογίας. Η Amazon είναι αυτός που θα νικήσει τώρα.
Η μεγαλύτερη ευκολία θα παρακινήσει τους καταναλωτές να αλλάξουν τις συνήθειες τους, οι οποίοι στο μέλλον πρόκειται να ξοδέψουν λιγότερο χρόνο για ψώνια και λιγότερο χρόνο σε σούπερ μάρκετ. Τέλος, η αυτοματοποίηση είναι αναπόφευκτη.

Υπάρχει πιθανώς πολύ περισσότερη αλλαγή που δεν φαίνεται αυτή τη στιγμή. Αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο: Ο τρόπος που η μητέρα ψωνίζει στο super market πρόκειται να αποτελέσει μέρος της ιστορίας και όχι μέρος του μέλλοντός.

thetotalretail.com

Νικόλας Γαλανόπουλος

ΥΓ. Το άρθρο το βρήκαμε στο LinkedIn