Η Forrester Data εκτιμά ότι το 86% των λιανικών πωλήσεων των ΗΠΑ εξακολουθεί να συμβαίνει σε φυσικά καταστήματα. Οι διακυμάνσεις αυτής της στατιστικής κυμαίνονται ανάλογα με τον συγκεκριμένο ορισμό του λιανεμπορίου για κάθε ερευνητή, όπως για παράδειγμα εάν περιλαμβάνει επιχειρήσεις όπως βενζινάδικα και εστιατόρια, για παράδειγμα.

Όμως, οι προσδοκίες των πελατών για τις εμπειρίες των φυσικών καταστημάτων εξελίσσονται ταχύτατα. Συγκεκριμένα, η Forrester εκτιμά τώρα ότι το 53% όλων των αποφάσεων αγοράς επηρεάζονται ψηφιακά. Ως αποτέλεσμα των online εμπειριών, οι αγοραστές στο κατάστημα προσδοκούν τώρα να λάβουν λεπτομερείς πληροφορίες για το προϊόν στο κατάστημα, να διαβάσουν αξιολογήσεις και κριτικές, να λάβουν βοήθεια για την εύρεση προϊόντων, να αποκτήσουν πρόσβαση στην καλύτερη τιμή και να μπορέσουν να παραβλέψουν τη γραμμή του ταμείου στην έξοδο.

mobile2

Όλο και περισσότερο, η απάντηση των retailers σε αυτές τις αυξημένες προσδοκίες στο κατάστημα είναι η χρήση κινητών συσκευών.

Στην Κίνα, η JD.Com είναι η δεύτερη μεγαλύτερη επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, πίσω από την Alibaba. Η JD κατέχει το 10% της κινεζικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Yonghui Superstores και έχει μια σημαντική συνεργασία με την Walmart. Η JD ξεκίνησε μια νέα ιδέα για το super market που ονομάζεται 7FRESH. Όταν αγοράζετε προϊόντα στο 7FRESH, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κινητό σας τηλέφωνο για να σαρώσετε έναν γραμμωτό κώδικα σε ένα αχλάδι για παράδειγμα και να δείτε λεπτομερείς και πληροφορίες για το προϊόν όπως αγρόκτημα προέλευσης, περιεκτικότητα  ζάχαρης, σχόλια πελατών κ.λπ. σε μια οθόνη πάνω από το τμήμα παραγωγής . Η Alibaba έχει ένα παρόμοιο ψηφιακό-φυσικό brand που ονομάζεται Hema. Και στην Hema και στο 7FRESH, πρέπει να έχετε εγκαταστήσει την εφαρμογή για  smartphone του retailer για να μπείτε στο κατάστημα, επειδή πρόκειται να χρησιμοποιήσετε αυτήν την εφαρμογή για να σαρώσετε τις δικές σας αγορές και να ολοκληρώσετε τη συναλλαγή χωρίς να μπείτε ποτέ σε ουρά ταμείου.

mobile3

Ομοίως, εάν θέλετε να ψωνίσετε σε ένα κατάστημα Amazon Go στις ΗΠΑ, θα χρειαστείτε το τηλέφωνό σας και την συνοδευτική του εφαρμογή προτού μπείτε καν στο κατάστημα και να επωφεληθείτε από την τεχνολογία Just Walk Out. Αν θέλετε να μάθετε την τιμή οποιουδήποτε αντικειμένου σε ένα βιβλιοπωλείο του Αmazon, πρέπει να σαρώσετε το στοιχείο με το κινητό σας τηλέφωνο, επειδή η Amazon προσφέρει την ίδια (ταχέως μεταβαλλόμενη) τιμή στο κατάστημα όπως κάνει online, οπότε δεν υπάρχει τυπωμένη τιμή στο κατάστημα, η οποία θα έπρεπε συνεχώς να αλλάζει. Αν θέλετε μπορείτε να πληρώσετε σε ένα βιβλιοπωλείο του Amazon ή στο κατάστημα Amazon 4-Star χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό σας στο Amazon. Για να πάρετε έκπτωση στο Whole Foods ή να παραλάβετε μια ηλεκτρονική παραγγελία σε ένα ντουλάπι λιανικής, θα χρειαστείτε επίσης την εφαρμογή Amazon.

Το Sam’s Club ξεκινάει μια νέα λιανική ιδέα που ονομάζεται Sam’s Club Now, στη γειτονιά του Lower Greenville του Ντάλλας. Για άλλη μια φορά, δεν θα μπείτε στο κατάστημα χωρίς το smartphone σας, επειδή ο μόνος τρόπος για να ψωνίσετε είναι να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή Mobile & Scan. Θα μπορείτε επίσης να χρησιμοποιείτε το τηλέφωνό σας για πράγματα όπως έξυπνες λίστες αγορών, αναζήτηση και πλοήγηση, επαυξημένη πραγματικότητα και pickup μιας ώρας.

Τα διαφορετικά μεταξύ τους καταστήματα, όπως τα Apple, Macy’s και 7-Eleven τώρα προσφέρουν επίσης κάποια γεύση των επιλογών check & go για να παρακάμψουν την παραδοσιακή γραμμή πληρωμής.

Ένα από τα πιο πρωτοποριακά ψηφιακά φυσικά καταστήματα είναι η νέα εμπειρία πλοήγησης της Nike στη Fifth Avenue στη Νέα Υόρκη, που ονομάζεται Nike House of Innovation. Καλύπτοντας έξι ορόφους και 20.000 τετραγωνικά μέτρα, είναι γεμάτη με νέες εμπειρίες πελατών όπως “Scan to try “, όπου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το τηλέφωνό σας για να κρατήσετε μοντέλα και μεγέθη για να δοκιμάσετε. Τα επιλεγμένα προιόντα θα σας περιμένουν σε ένα καθορισμένο ντουλάπι στο κατάστημα, το οποίο ξεκλειδώνετε με το τηλέφωνό σας. Μόλις αποφασίσετε τι θα αγοράσετε, μπορείτε να ελέγξετε αμέσως το τηλέφωνό σας χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες πληρωμής από το λογαριασμό σας Nike Plus – δεν απαιτείται αναμονή για ταμείο στο κατάστημα.

Και φυσικά, οι πελάτες δεν θα είναι οι μόνοι που πρέπει να διαθέτουν κινητές συσκευές. Όλο το προσωπικό είναι εφοδιασμένο με κινητά τηλέφωνα για την εκτέλεση διάφορων εργασιών. Κατά τη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων αγορών, θα μπορείτε να παραλείψετε τις γραμμές σε Target, Walmart και Nordstrom βρίσκοντας έναν συνεργάτη του καταστήματος με  smartphone που μπορεί να σας τσεκάρει τα προϊόντα απευθείας στο διάδρομο. Σε περιβάλλοντα που υποστηρίζονται από τις πωλήσεις, όπως οι Sephora και Tory Burch, οι συνεργάτες χρησιμοποιούν τώρα κινητές συσκευές για να αναθεωρήσουν το πλήρες ιστορικό αγορών του αγοραστή και να τους βοηθήσουν καλύτερα.

Είναι σαφές ότι η εμπειρία του φυσικού καταστήματος του μέλλοντος πρέπει να είναι ψηφιακά εφοδιασμένη και οι retailers ανακαλύπτουν ότι ο πρακτικότερος και αποδοτικότερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι η μόχλευση των αγοραστών μέσω των συσκευών που φέρνουν ήδη μαζί τους. Έχουμε προχωρήσει πολύ από τα προηγούμενα  χρόνια, όταν οι έμποροι λιανικής απαγόρευαν στους πελάτες να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα στο κατάστημα για να κάνουν πράγματα όπως να τραβήξουν φωτογραφίες και να αναζητήσουν τιμές. Αναμείνετε να δείτε την επόμενη γενιά εμπειριών λιανικής πώλησης με δυνατότητα κινητής τηλεφωνίας σε ένα κατάστημα δίπλα σας σε λίγο καιρό.

thetotalretail.com

Νικόλας Γαλανόπουλος

ΥΓ. Το άρθρο το βρήκαμε στο LinkedIn