Κυβισμός, λοιπόν, στο Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Να θυμίσουμε ότι ο κυβισμός είναι το καλλιτεχνικό κίνημα που εμφανίστηκε στη Γαλλία στις αρχές του 20αιώνα. Κι ήταν ο Πάμπλο Πικάσο αυτός που μαζί με τον Μπρακ, τον Λεζέ και τον Γκρί πρωτοπόρησαν σε ένα είδος που κάποιοι αγαπούν και κάποιοι απορρίπτουν, ενδεχομένως γιατί ο κυβισμός εμπεριέχει τη γεωμετρία.

300 πίνακες των Πικάσο, Μπρακ, Ντεραίν, Λεζέ, Πικάμπια, Ντυσάν (ενδεικτικό του έργο που παραμένει ως σήμερα ανεξίτηλο στη μνήμη πολλών είναι  η λεκάνη αποχωρητηρίου που φέρει την υπογραφή “R. Mutt 1917”) βρίσκουν ευδόκιμο χώρο αυτή την εποχή στο Παρίσι των κίτρινων γιλέκων για να απορρίψουν το κλασικό, αλλά και να αναδείξουν τη δημιουργική ενέργεια αυτών των καλλιτεχνών, όπως και τη μεγάλη συμβολή τους στη σύγχρονη τέχνη.

Portrait of Gertrude Stein (1906) or Ambroise Vollard(1909) and Daniel-Henry Kahnweiler (1910) by Picasso, as well as collections of paintings and sculptures never assembled. The course of the exhibition aims to highlight the evolution of Cubism’s twists and turns by going back to primitivist sources and the fascination of cubists for Gauguin and Cézanne. 

The course reflects the formal progression of the movement, a first stage Cézannienne – illustrated by the presence of the exceptional still life of Picasso Breads and compotier on a table(1909) – to an hermetic analytic transcript (1910-1912) then transformed into a more synthetic version (1913-1917), which marks the return of representation and color.

Piet Mondrian’s Composition 6, 1914. 

Παραθέτουμε έναν σύνδεσμο με όλα τα στοιχεία που μπορεί να ενδιαφέρουν

https://museumnetwork.sothebys.com/en/articles/a-65-year-legacy-cubism-returns-to-france

Related Post