Είτε είστε ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης, είτε ελεύθερος επαγγελματίας, πρέπει να έχετε έναν επαγγελματικό ιστότοπο που να αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στο διαδίκτυο. Η σημασία της ύπαρξης μιας ιστοσελίδας δεν είναι κάτι καινούργιο, όλοι γνωρίζουν ήδη ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουν κατά την έναρξη μιας επιχείρησης είναι να δημιουργήσουν μια παρουσία στο διαδίκτυο. Όπως για παράδειγμα εγκαθιστάτε συστήματα συναγερμού στο νέο σας σπίτι για να είστε ασφαλείς, έτσι και με την επιχείρηση σας, για να αυξήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας, φροντίστε να αποφύγετε αυτά τα πολύ συνηθισμένα λάθη κατά την εγκατάσταση του ιστότοπού σας.

Να μην σκεφτείτε μπροστά

 

Πολλοί άνθρωποι αρχίζουν να δημιουργούν ένα site με έναν εύκολο και συνήθως δωρεάν τρόπο, ή προσλαμβάνουν έναν προγραμματιστή χωρίς όμως να έχουν κάποιο σχέδιο στο μυαλό τους πρώτα. Δεν θα αρχίσετε να χτίζετε πρώτα ένα σπίτι χωρίς σχέδιο. Έτσι, πριν αρχίσετε να κατασκευάζετε τον ιστότοπό σας (ή να μισθώσετε κάποιον για να το φτιάξει), πρέπει να θέσετε μια στρατηγική και να αποφασίσετε για τον τρόπο εμφάνισης του ιστότοπού σας, το περιεχόμενο που θα έχει, το κύριο σκοπό, τη δομή του, ποια εταιρεία είναι η καλύτερη στη φιλοξενία ιστοσελίδων και ποιος είναι ο προϋπολογισμός σας.

Παράκαμψη έρευνας

 

Πώς ξέρετε ποιο είναι το κατάλληλο περιεχόμενο, σχεδίαση, λογότυπο κλπ. για να προχωρήσετε με τον ιστότοπό σας; Αυτό που σας αρέσει ή φαίνεται λογικό για εσάς δεν είναι πάντα αυτό που θα σας φέρει περισσότερους πελάτες και πωλήσεις. Πολλοί άνθρωποι βασίζονται στη δική τους εμπειρία ή γνώμη για να σχεδιάσουν την ιστοσελίδα τους, αντί να κάνουν σωστή έρευνα.

Έλεγχος καναλιών μετατροπής

 

Εάν έχετε ένα κατάστημα ή πουλάτε μια υπηρεσία, σκεφτείτε τι θέλετε να κάνουν οι επισκέπτες σας όταν επισκέπτονται τον ιστότοπό σας. Έρχονται για διασκέδαση, για ενημέρωση ή επειδή θέλουν να αγοράσουν κάτι; Από πού θα ξεκινήσουν και πώς θα φτάσουν μέχρι να αγοράσουν κάτι; Τι σημαίνει “μετατροπή” στον ιστότοπό σας; Θα πρέπει να έχετε μια ιδέα για τη διαδρομή που οι επισκέπτες παίρνουν από τη στιγμή που εισέρχονται στην αρχική σας σελίδα, όταν συμπληρώνουν μια φόρμα ή κάνουν μια αγορά. Διότι αν ο ιστότοπός σας είναι σαφής και εύκολος στην πλοήγηση, οι χρήστες δεν θα μπερδευτούν και δεν θα εγκαταλείψουν τον ιστότοπο χωρίς μετατροπή.

Να μην αποτύχετε στο τεστ

 

Μπορείτε να κάνετε την έρευνά σας, να συμβουλευτείτε τους εμπειρογνώμονες και να σχεδιάσετε τα πάντα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, αλλά ο τρόπος για να λάβετε πραγματικές απαντήσεις σχετικά με το τι λειτουργεί και τι όχι, είναι τα στοιχεία δοκιμών στον ιστότοπο. Η δοκιμή σας επιτρέπει να δείτε ποιο σχέδιο, ποιο περιεχόμενο και ποια κανάλια λειτουργούν καλύτερα για το κοινό σας και να πάρετε τις σωστές αποφάσεις.

 

Μίνα Κοκορέλη