Με περισσότερους από 8 εκατομμύρια Έλληνες να συνδέονται στο Internet για τουλάχιστον τρεις ώρες ημερησίως και το συντριπτικό ποσοστό του 68,8% ηλικίας 15-44 να είναι ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ολοένα και περισσότερα brands αναπτύσσουν και υλοποιούν σύνθετες στρατηγικές προκειμένου να δημιουργήσουν μια μοναδική εμπειρία στον χρήστη.. Μια στρατηγική η οποία θα τους οδηγήσει στην αύξηση του δικτύου των πελατών και συνεργατών και τη δημιουργία μιας σταθερής, βιώσιμης και πιστής σχέσης με τους καταναλωτές.

Για το ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών της στο διαδικτυακό περιβάλλον και την εμπειρία που προσφέρει στους πελάτες της βραβεύτηκε πρόσφατα στα Fashion and Beauty Awards (FAB) η διαφημιστική εταιρία Addo Digital αποσπώντας τρία βραβεία σε έναν θεσμό στον οποίο συμμετείχαν περισσότερες από 100 εταιρείες του κλάδου της Ομορφιάς και της Μόδας. Ένας κλάδος άκρως ανταγωνιστικός στην Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό με υψηλά πρότυπα καινοτομίας και αναπτυξιακών προοπτικών.

Συναντήσαμε τη Μαρία Σκούντα, ιδρύτρια και Πρόεδρο της Addo Digital και τον Μανώλη Λαμπόβα, Partner και Head of Digital της εταιρείας, δυο νέα παιδιά με πολλές ιδέες και πάθος γι αυτό που κάνουν. Η Μαρία ίδρυσε την εταιρεία το 2015 και συγκαταλέγεται στις 50 γυναίκες-ηγέτιδες επιχειρήσεων του 2018, είναι απόφοιτη του IE Business School της Μαδρίτης σε Digital Marketing και Management και είναι Μέλος του «Chartered Institute of Marketing» . Από την άλλη ο Μανώλης κατέχοντας ΜBA από το ALBA, διαθέτει πολυετή εμπειρία στη διαχείριση μεγάλων χρηματοδοτήσεων για λογαριασμούς πολυεθνικών εταιρειών και οργανισμών έχοντας διατελέσει Παγκόσμιος Σύμβουλος της Microsoft καθώς και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Το κοινό τους επιχειρηματικό όραμα είναι η δημιουργία μοναδικών εμπειριών για τα brands και τους χρήστες του Internet. Τα αποτελέσματα μέχρι τώρα; 3 βραβεία στις κατηγορίες Best Use of Facebook, Best Use of Instagram και Overall Digital Presence!

 Ποιος ήταν ο κινητήριος μοχλός που oδήγησε την Addo σε 3 βραβεία στα Beauty & Fashion Awards;


M.Σ: H στρατηγική που αναπτύχθηκε τους τελευταίους τρεις μήνες στο σύνολο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ήταν να εμπνεύσει και να εκπαιδεύσει το ευρύ καταναλωτικό κοινό να υιοθετήσει την υγιεινή διατροφή και τα προϊόντα ομορφιάς ως μέρος της καθημερινότητας του βελτιώνοντας κατά αυτό τον τρόπο την ποιότητα ζωής του και ακολουθώντας μια διαφορετική φιλοσοφία.

Πλέον τα μηνύματα δεν ακολουθούν μια πωλησιακή λογική, αλλά δημιουργούν μια εμπειρία στον χρήστη μέσα από την οποία ταυτίζεται με το brand και την κουλτούρα του, υιοθετεί έναν νέο τρόπο σκέψης αλλά και φιλοσοφία ζωής με στόχο την μακροχρόνια, βιώσιμη και ποιοτική σχέση με την εταιρεία είτε ως καταναλωτής είτε ως συνεργάτης.

Η συγκεκριμένη αλλαγή έγινε ενιαία σε όλες τις πτυχές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αξιοποιώντας στο μέγιστο το σύνολο των διαθέσιμων εργαλείων και συνεργασιών.

Η Nτορέτα Παπαδημητρίου με την πρόεδρο της ADDO Μαρία Σκούντα, τον  Μανώλη Λαμπόβa, Partner & Head of Digital και την Ισμήνη Βιλιώτη, Social Media Manager

 

Ποια ήταν όμως τα απτά αποτελέσματα;

Μ.Λ: Aπό την αύξηση της οργανικής απήχησης και επισκεψιμότητας στο Internet έως την αύξηση των συνεργατών και πωλήσεων. Παρατηρήσαμε μεγάλη αύξηση σε μια σειρά από δείκτες σε facebook και Instagram, πωλήσεις, Return on Advertising Spending, επισκεψιμότητα ανά κανάλι, αλληλοεπιδράσεις στο περιεχόμενο, ποσοστά εγκατάλειψης κ.λ.π

Τι ακριβώς είναι αυτοί οι δείκτες;

 Μ.Λ: Φανταστείτε το ταξίδι μιας online αγοράς (customer journey). Το brand ανεβάζει μια ανάρτηση στο facebook και το instagram την οποία την βλέπει ένας συγκεκριμένος αριθμός ανθρώπων (οργανική απήχηση). Αυτός ο αριθμός πολλαπλασιάζεται όταν το brand επενδύει στη διαφήμιση (πληρωμένη απήχηση). Ένα ποσοστό των ανθρώπων που είδαν τη διαφήμιση επισκέφθηκαν το ηλεκτρονικό κατάστημα και στη συνέχεια εγκατέλειψαν το site χωρίς καμία αλληλοεπίδραση (bounce rate). Από την άλλη ένα ποσοστό αυτών των ανθρώπων προχώρησε σε αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας(e-commerce conversion rate).

Σε αυτό το πλαίσιο, αν τα χρήματα που επενδύθηκαν για τη διαφήμιση είναι λιγότερα από τα έσοδα που προέκυψαν από αυτή μιλάμε για μια θετική απόδοση της διαφήμισης ή αλλιώς θετικό return on advertising spending.

Είναι πολύ σημαντικό να αναλύεις το ταξίδι του χρήστη, τα βλέπεις όλους τους δείκτες ξεχωριστά αλλά και συνολικά και να υιοθετείς τα νέα trends τα οποία θα διαφοροποιήσουν το brand από τους ανταγωνιστές.

Ποια πιστεύετε ότι είναι τα νέα trends και πως προετοιμάζεστε ως εταιρεία;

 Μ.Σ Ένα πολύ μεγάλο trend είναι η δημιουργία native περιεχομένου στο youtube καθώς έχουμε παρατηρήσει ότι επιφέρει γεωμετρική αύξηση στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand  (brand awareness). Έχουμε αναπτύξει ήδη κάποιες ιδέες και μέσα στο 2019 θα ανακοινώσουμε πολύ μεγάλες συνεργασίες με youtubers και comedians προκειμένου να τις υλοποιήσουμε.

Ένα άλλο μεγάλο trend είναι η ανάλυση πολύ μεγάλων βάσεων δεδομένων (big data) για τη μέτρηση της αναγνωρισιμότητας του brand, τη σύγκριση με τον ανταγωνισμό (share of voice) και την ποιοτική αξιολόγηση μεγάλου αριθμού σχολίων. Το συγκεκριμένο trend είναι κάτι το οποίο το υλοποιούμε καθημερινά.

Ποιο είναι το μυστικό της εταιρείας που σας οδήγησε σε αυτή την επιτυχία;

Μ.Σ. H ομάδα. Διαθέτουμε διαφορετικές δεξιότητες και προσεγγίζουμε το κάθε brand με δημιουργικό, αναλυτικό και στρατηγικό τρόπο. Στην ευρύτερη ομάδα μας θα συναντήσεις γνωστές περσόνες των social media, πιστοποιημένα στελέχη στον τομέα τη διαφήμισης, αναλυτές δεδομένων, bloggers, influencers καθώς και επαγγελματίες που έχουν γράψει για τους Times και το Newscred.

Σε όλα αυτά ένας πελάτης που μας εμπιστεύτηκε και υποστήριξε τις ιδέες μας, τις προτάσεις και το όραμα μας.

Ποιοι είναι οι πελάτες σας;

Μ.Σ. Μεσαίες και Μεγάλες επιχειρήσεις στον τομέα της Ενέργειας, της Ομορφιάς, του Αυτοκινήτου, του Retail, του Τουρισμού, της Εκπαίδευσης, της Ιατρικής. Έχοντας συγκεκριμένους στόχους επικοινωνίας και marketing τους ενισχύσουμε τη συνολικότερη παρουσία τους στο Digital περιβάλλον.

Ποια είναι τα σχέδια της Addo για το 2019;

Μ.Σ. Η ανάπτυξη της στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ήδη διαχειριζόμαστε έναν πολύ μεγάλο πελάτη στην Αγγλία σε social media και διαφήμιση (performance marketing), μέσα από τον οποίο προσελκύουμε ιατρικό προσωπικό από τον Καναδά, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Παράλληλα, είμαστε σε συζητήσεις με angel investors προκειμένου την ίδια εμπειρία να μπορέσουμε να την εξάγουμε.