Λιγότερο χρόνο παραμένουν ανοιχτές από τις 22 Μαρτίου οι πύλες εισόδου-εξόδου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους σταθμούς Σύνταγμα και Συγγρού Φιξ στο μετρό και στον σταθμό Νεραντζιώτισσα στους ΗΣΑΠ, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή.

Σύμφωνα με το Economistas στους σταθμούς αυτούς οι πύλες κλείνουν μετά από πέντε δευτερόλεπτα πλέον και όχι μετά από οκτώ όπως ισχύει στους υπόλοιπους.

Τις επόμενες εβδομάδες η ανάδοχος εταιρεία του έργου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, Hellas Smart Ticket, θα αλλάξει το χρόνο απόκρισης των πυλών και στους υπόλοιπους σταθμούς του μετρό και των ΗΣΑΠ.

Βασικός στόχος της πρωτοβουλίας που ανέλαβε ο ΟΑΣΑ είναι να σταματήσει το φαινόμενο με ένα εισιτήριο να περνούν από τις πύλες δύο ή και περισσότερα άτομα.

Από το τέλος του 2018, όπως είχε αποκαλύψει το Economistas, ο ΟΑΣΑ είχε αναθέσει στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο να ερευνήσει ποιο είναι το βέλτιστο χρονικό διάστημα που θα πρέπει να μένουν ανοιχτές οι πύλες όταν οι επιβάτες χτυπάνε το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Το ΕΜΠ κατέγραψε τι ισχύει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη που εφαρμόζουν ανάλογα κλειστά συστήματα ηλεκτρονικών εισιτηρίων.

Ο νέος χρόνος απόκρισης των πυλών σε συνδυασμό με την αύξηση των ελέγχων κομίστρου, η οποία αγγίζει το 300% τους τελευταίους δύο μήνες σε σχέση με τον Ιανουάριο, αναμένεται να αποδειχθούν χρήσιμα εργαλεία στη μάχη για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης.

Οι αυξημένοι έλεγχοι εισιτηρίων, οι οποίο ανέρχονται σε περίπου 15.000 την ημέρα με στόχο σταδιακά να φτάσουν τις 25.000, έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα έσοδα από την ακύρωση εισιτηρίων τις πρώτες 21 ημέρες του Μαρτίου ανήλθαν σε 15,6 εκατομμύρια ευρώ.

Η αύξηση είναι σημαντική δεδομένου πως ο μέσος μηνιαίος όρος των εσόδων για όλα τα μέσα μεταφοράς δεν ξεπερνούσε τα προηγούμενα τρία χρόνια τα 15 εκατομμύρια. Αύξηση παρατηρείται και στην έκδοση προσωποποιημένων καρτών, οι οποίες έχουν φτάσει πλέον το 1,15 εκατομμύριο.