Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος και το My Art Box by technohoros παρουσιάζουν την έκθεση εγκατάστασης δύο πολύ σημαντικών καλλιτεχνών που κατοικούν και εργάζονται στον Καναδά, της Καναδής Lorraine Beaulieu και του Γάλλου Philippe Boissonnet με τίτλο “Eco – Spheres”.

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019 στις 20:00, και θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 6 Ιουλίου.

Τα έργα που θα εκθέσει η Lorraine Beaulieu είναι συνδεδεμένα με την performance “Sisyphus, and the water concern” – μία συμμετοχική και γλυπτική παρέμβαση που είχε παρουσιαστεί στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος το 2014 – συμμέχοντας έτσι στο project της Καίτης Χαλιορή και του World Water Museum “Ask the flask” (http://technohoros.org/portfolio-type/ask-the-flask-kaiti-xaliori/). Η καλλιτεχνική της έρευνα αφορά την προσωπική της αντίληψη σχετικά με τον Άνθρωπο και την πολύπλοκη σχέση του με τη Φύση, την Κουλτούρα και την Επικοινωνία. Δημιουργώντας γλυπτά και εγκαταστάσεις, καθώς και performances, ψηφιακές εικόνες και κολλάζ σε χαρτί, συνηθώς ξεκινά χρησιμοποιώντας καθημερινά αντικείμενα και υλικά: δημοσιογραφικό χαρτί, περιοδικά, πλαστικά μπουκάλια νερού, ομπρέλες, καλώδια υπολογιστών κ.α. Πρόσφατα, εισήγαγε και περισσότερες άυλες τεχνολογίες (ήχο, φως) στις γλυπτικές της έρευνες, θέτοντας σαφή και ποιητική ματιά στη σύγχρονη εποχή.

Η παρούσα σειρά ολογραφημάτων, φωτογραφιών και βίντεο – έργων (2007- 2019) του Philippe Boissonnet έχει δομηθεί γύρω από επαναλαμβανόμενα συμβολικά μοτίβα τα οποία αναφέρονται στον μύθο της καλλιτεχνικής δημιουργίας και, κατ ’επέκτασιν, στη δημιουργία του κόσμου. Υπηρετώντας μια αισθητική της αλληλεπίδρασης και της μίξης ο καλλιτέχνης συχνά εναλλάσσει τα καλλιτεχνικά του μέσα και κινούμενος από την ολογραφία, στη ζωγραφική, τη φωτογραφία, τη γλυπτική, την performance και το video, επικεντρώνεται στις δυαδικότητες των διάφορων κοσμοθεωριών: αντιληπτική και γεωπολιτική, ρεαλιστική και φανταστική, εσωτερική και εξωτερική, κεντρική και περιφερειακή, προστατευτική και εύθραυστη. Παίζοντας με διάφορα γεωμετρικά σχήματα (τετράγωνο, κύβος, σφαίρα, κώνος, οβάλ…), αναζητά να σταθεροποιήσει τις ασταθείς αντιλήψεις για έναν κόσμο που έχει αποδομηθεί, προκειμένου να ισορροπήσει θεωρητικές αβεβαιότητες, που αφορούν τη μη κατανόηση των ολογραφικών εικόνων. «Βλέπει τον κόσμο ως ζώντα οργανισμό και τον συνδέει με μυθολογικούς χαρακτήρες: τη Γαία, τον Ίκαρο, τον Άτλαντα, ακόμη και τον Γαλιλαίο, ο οποίος ανέτρεψε την κοσμογονία μας». (Hervé Fischer, 2003)

Σύντομα βιογραγικά καλλιτεχνών:

Η Lorraine Beaulieu ζει και εργάζεται στην πόλη Trois-Rivières στο Κεμπέκ του Καναδά. Είναι κάτοχος προπτυχιακού και μεταπτυχιακού διπλώματος στις Τέχνες, ενώ έχει λάβει δεύτερο πτυχίο στην Ιστορία της Τέχνης. Είναι μια διεπιστημονική καλλιτέχνις, η οποία εμπνέεται από ερωτήματα που αφορούν την πολιτισμική ταυτότητα και τη σχέση των ανθρώπινων όντων με τη Φύση. Από το 2001 χρησιμοποιεί καθημερινά αντικείμενα και ανακυκλώσιμα υλικά, δημιουργώντας δυσδιάστατα γλυπτά, εγκαταστάσεις και έργα τέχνης. Η Lorraine έχει παρακολουθήσει διάφορα καλλιτεχνικά residencies: στις πόλεις Clamecy, Γαλλία (2005), Marambio, Ανταρκτική (2007), Ύδρα, Ελλάδα (2014) και Avatar and La Chambre Blanche στο Κεμπέκ (2017). Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε πολλούς χώρους στον Καναδά, τη Βόρεια και Νότια Αμερική, την Ευρώπη και πρόσφατα στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο. Είναι guest artist του URAV Group και έχει οργανώσει πολλά καλλιτεχνικά events ως ανεξάρτητη επιμελήτρια από το 2011. Επίσης, από το 2015 συντονίζει τις δραστηριότητες της Gallery R3 στο Πανεπιστήμιο του Κεμπέκ στην πόλη Trois-Rivières.

Ο Philippe Boissonnet γεννήθηκε στη Γαλλία (1957) και ζει στον Καναδά (Quebec) από το 1985. Σπούδασε Εικαστικές Τέχνες στο École d’art d’Angers, και στο Université Sorbonne-Paris I στη Γαλλία, και έχει λάβει το διδακτορικό του στις Τέχνες από το Université du Quebec à Montréal του Καναδά. Εργάζεται ως καθηγητής Τέχνης στο Université du Québec à Trois-Rivières από το 1993 όπου ηγείται της ερευνητικής ομάδας URAV. Έλαβε βραβείο αριστείας από το Elisabeth Greenshields Foundation του Μόντρεαλ το 1983, από το Shearwater Foundation for the Holographic Arts της Νέας Υόρκης το 1998 καθώς και από το The Hologram Foundation του Παρισιού το 2018. Έχει συμμετάσχει σε πολλά προγράμματα απασχόλησης καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων είναι το Fringe Research Holographics Lab (Τορόντο, 1984-¬1985), το Laboratoire des systèmes photoniques (LSP) από το Université de Strasbourg (1993), το Center for the Holographic Arts στη Νέα Υόρκη (1999), και το Pulse Laser Laboratory στο Ohio State University (2012). Το 2007, μαζί με την καλλιτέχνιδα Lorraine Beaulieu προσκλήθηκαν στο Antarctic Peninsula από το Dirección Nacional del Antártico της Αργεντινής, για να διεξάγουν έρευνα για την κλιματική αλλαγή. Έχει παρουσιάσει όλη την γκάμα της δουλειάς του (ολογραφία, ζωγραφική, εγκατάσταση και μικτή τεχνική) σε πλήθος ομαδικών και ατομικών εκθέσεων από το 1983 μέχρι σήμερα στον Καναδά, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη, την Ιαπωνία, την Κίνα, την Αυστραλία, το Μεξικό και τη Βόρεια Αμερική. Μία πρώτη αναδρομική του από τα ολογραφήματα παρουσιάστηκε στη The Holocenter Vault Gallery της Νέας Υόρκης το 2014. Έργα του βρίσκονται σε πολλές δημόσιες συλλογές στον Καναδά και την Ευρώπη.

Χορηγός της έκθεσης είναι το University of Quebec at Trois – Rivieres.

 

——————

Tην τέταρτη ατομική έκθεση ζωγραφικής του Γιώργου Πανταζή με τίτλο Street Market” η οποία εγκαινιάζεται την Πέμπτη 6 Ιουνίου στις 20:00 το βράδυ και θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 6 Ιουλίου.

Όπως αναφέρει η μουσειολόγος, Γεωργία Δαμιανού: «Με αναφορά στο γνωστό έργο «Λαϊκή Αγορά» (1979-82) του Π. Τέτση, ο Γιώργος Πανταζής στήνει στην γκαλερί “Τεχνοχώρος”, έναν ζωγραφικό ορίζοντα, παρατάσσοντας έργα που απεικονίζουν διάφορες όψεις μιας αγοράς του δρόμου, για να μας υπενθυμίσει την παροδικότητα του χρόνου και να μας μιλήσει για την ζωτική ανάγκη της επικοινωνίας και της αλληλεπίδρασης. (…) Στη ζωγραφική του Γιώργου Πανταζή δεν υπάρχει καμία τυχαιότητα, τα σχήματα και οι πινελιές συνειδητά συσπειρώνονται σε μοτίβα επαναλαμβανόμενα, δημιουργώντας μια ιδιότυπη αισθητική. Αποποιούμενος καθετί περίσσιο, φτάνει στα όρια του ελάχιστου, χρησιμοποιώντας μόνο ό,τι είναι σημαντικό στη δόμηση της ζωγραφικής του, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τη θεματική της λαϊκής αγοράς και την έννοια του πλήθους», ενώ συνεχίζει ότι «χρησιμοποιώντας μια οπτική γλώσσα μακριά από την κυνικότητα της διαφήμισης, επικεντρώνεται στα «αγαθά» της φύσης και επιδεικνύει την ομορφιά και την αναγκαιότητά τους, μέσα σε μια συνεχώς ζωγραφικά μεταβαλλόμενη εικόνα. (…) Η αγορά του Πανταζή, αναφέρεται όχι μόνο στην ενέργεια της απόκτησης αγαθών αλλά και στον τόπο-σημείο συγκέντρωσης  των ανθρώπων. Με τις ρίζες της να φτάνουν μέχρι την αρχαιότητα, μια αγορά μπορεί να συντελέσει το κέντρο συναναστροφής και πολιτιστικής ανταλλαγής του κόσμου».

Σύντομο βιογραφικό του καλλιτέχνη:

Ο Γιώργος Πανταζής γεννήθηκε το 1993 στην Πτολεμαΐδα. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών με καθηγητές τους Χάρη Κοντοσφύρη και Θωμά Ζωγράφο. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές και συνεργατικές εκθέσεις μεταξύ των οποίων στην art-athina, ενώ έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε τρεις ατομικές εκθέσεις, στην Αθήνα στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος (Μικρομέρια, 2016) και στη Θεσσαλονίκη στην  γκαλερί Λόλα Νικολάου (Νέα Ισημερία, 2016 και Άτροπος, 2017). Διακρίθηκε στην Διεθνή Μπιενάλε Σχεδίου του Όστεν των Σκοπίων του 2016 και στη Διεθνή Μπιενάλε ακουαρέλας της Ινδίας του 2017. Είναι ενεργό μέλος των εικαστικών ομάδων «Εν-Φλω» και “Eordaiart” και της εικαστικής πλατφόρμας «Μακρύ όχημα» και “lo………..ve”. Από το 2018 υπηρετεί ως αναπληρωτής καθηγητής εικαστικών στην Πρωτοβάθμια Ρεθύμνης διοργανώνοντας παράλληλα παιδικά workshops και εικαστικά-εκπαιδευτικά Residency όπως το Plakias Art Residency 2019. Συνεργάζεται με την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος και την γκαλερί Λόλα Νικολάου, ενώ έχει συνεργαστεί και με την γκαλερί Ζουμπουλάκη.

Χορηγοί επικοινωνίας: Art22, www.Global View.gr, Arts & Antiques CCR, Cat is art

 

Εγκαίνια Έκθεσης: Πέμπτη 6 Ιουνίου, 20:00-23:00


Διάρκεια Έκθεσης: 6 Ιουνίου – 6 Ιουλίου 2019

Ημέρες και ώρες λειτουργίας:

Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 15:00 & 18:00 – 21:00

Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 15:30

Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | info@technohoros.org