Όλοι οι μεγάλοι ηγέτες μοιράζονται ένα μοναδικό και αδιαμφισβήτητο “κοινό παρονομαστή”.

Είναι η ωριμότητα; Όχι, κανείς δεν θα έλεγε ποτέ ότι ο Mark Zuckerberg ήταν “ώριμος” όταν έφτιαξε το Facebook.

Η νιότη? Και πάλι, όχι. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dole Foods David H. Murdock είναι 90 χρονών.

Το όραμα για καινοτομία; Και πάλι όχι. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cocα-Cola Muhtar Kent δεν προσφέρει κανένα καινοτόμο προϊόν εδώ και χρόνια.

Νοημοσύνη? Όχι. Ο Henry Ford δεν είχε ένα ιδιαίτερα υψηλό IQ.

Ποιος είναι λοιπόν, είναι ο κοινός παρονομαστής;
Νωρίτερα αυτό το μήνα την απάντηση σε αυτό το ερώτημα έδωσε ο Matt Tenney, συγγραφέα του νέου Serve to Great.

Η απάντησή του: “Αυτογνωσία.” Εκείνοι οι ηγέτες που ήταν πραγματικά μεγάλοι είχαν μια “παρουσία” που ξεπερνούσε την θέση τους. ποιοι ήταν πραγματικά και τι δυνατότητες είχαν.

Αν κάποιος δεν έχει αυτογνωσία δεν μπορεί να ξεπεράσει τις αδυναμίες του και να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικός. Έτσι εάν θέλετε πραγματικά να γίνετε ένας μεγάλος ηγέτης μην μένετε μόνο στην τεχνική διαχείριση αλλά δώστε βάση στην αυτοαξιολόγηση.