Αρχική Τεχνολογία Αλλάζει ο χάρτης του λιανεμπορίου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών

Αλλάζει ο χάρτης του λιανεμπορίου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών

Νέα δεδομένα στην αγορά και μεγάλες αλυσίδες που ετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα των πωλήσεων.

Έντονες ανακατατάξεις στο κλάδο του λιανεμπορίου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών δρομολογούνται το τελευταίο διάστημα με νέους παίκτες να προστίθενται στην αγορά, η οποία γυρίζει μετά από καιρό σε θετικό πρόσημο και τις λευκές συσκευές να αποτελούν πολύφερνη νύφη για τους μεγάλους ομίλους. Την ίδια στιγμή οι μεγάλες αλυσίδες που διεκδικούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα, συνεχίζουν τις επενδύσεις τους προετοιμαζόμενες για την επόμενη ημέρα της καταναλωτικής εμπειρίας η οποία απαιτεί μια διασυνδεδεμένη εμπειρία.

Την εβδομάδα που μας πέρασε πραγματοποιήθηκε η πολυαναμενομένη είσοδος του Πλαισίου στην αγορά των «λευκών» οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, η οποία φτάνει τα 550 εκατ. ευρώ με λίγους παίκτες να διεκδικούν μερίδιο από την πίτα. Τα καταστήματα της αλυσίδας  τα οποία εξοπλίστηκαν με ψυγεία, κουζίνες, σκούπες και άλλα φτάνουν μέχρι στιγμής τα πέντε  – Ρέντη, Δάφνη, Μεταμόρφωση, Αγία Παρασκευή και Καλαμαριά – ωστόσο δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν κι άλλα. Η επένδυση έφτασε τα 15 εκατ. ευρώ και πέρα από τα μαγαζιά χρησιμοποιήθηκε για τον εμπλουτισμό της Online εμπειρίας με 500  videos που επεξηγούν την λειτουργία των προϊόντων στο plaisio.gr Καθώς και στην εκπαίδευση του προσωπικού για καλύτερη αγοραστική εμπειρία εντός του φυσικού καταστήματος.

Η ιδέα και η προσπάθεια υλοποίησής της προέκυψε πριν από πέντε χρόνια όταν έγινε σαφές στον κλάδο ότι οι «λευκές συσκευές» θα γίνονται όλο και πιο έξυπνες και θα συνθέτουν στο μέλλον ένα ολόκληρο οικοσύστημα, ωστόσο το βήμα δεν πραγματοποιήθηκε παρά μόνο όταν η εταιρεία διαπίστωσε ότι οι πελάτες της αλυσίδας αντιμετωπίζουν θετικά την κίνηση αυτή, όπως επεσήμαναν τα στελέχη της κατά τα εγκαίνια του νέου καταστήματος στο Ρέντη.

Παράλληλα βέβαια κατά την παρουσίαση του καταστήματος σε δημοσιογράφους ξεκαθαρίστηκε ότι η αλυσίδα που κλείνει φέτος τα 50 της χρόνια ποντάρει τα ρέστα της και στο online κανάλι των πωλήσεών της, χωρίς βέβαια να είναι η μόνη του κλάδου που στοχεύει εκεί.

Αντιστοίχως και ο Κωτσόβολος  ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα ότι δρομολογεί την επόμενη γενιά επενδύσεών του η οποία θα τον προετοιμάσει για την «επόμενη ημέρα» της αγοράς των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών, η οποία θα αλλάξει σημαντικά μέσα στην επόμενη τριετία.

Όπως εκτίμησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Γιάννης Βασιλάκος, η επόμενη ημέρα της αγοράς θα περιλαμβάνει μια σαφή άνοδο των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου – αυτή τη στιγμή οι online πωλήσεις φτάνουν στο 10% του συνολικού κύκλου εργασιών) γι’ αυτό και θα πρέπει το φυσικό κατάστημα να αποκτήσει έναν νέο ρόλο.

Προκειμένου να επιτύχει τα παραπάνω η εταιρεία θα επενδύσει περί τα 11 εκατ. ευρώ κατά το φετινό οικονομικό έτος τα οποία θα αφορούν σε υποδομές όπως είναι η νέα πλατφόρμα CRM, η νέα commerce πλατφόρμα που περιλαμβάνει μία καινούρια, εμπλουτισμένη εμπειρία στο www.kotsovolos.gr, η οποία θα είναι σύντομα διαθέσιμη αλλά και μία καινούρια αποθήκη συνολικού εμβαδού 17.000 τ.μ. Οι παραπάνω επενδύσεις αναμένεται να εκτινάξουν ακόμα περισσότερο το τζίρο του ομίλου, ο οποίος ήδη φέτος έσπασε το φράγμα του μισού δις. ευρώ.
Αυτό που αναμένουμε τις επόμενες ημέρες είναι το αίσιο τέλος της συμφωνίας Public – Media Martk, το οποίο το οποίο μοιάζει να είναι κοντά.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο όμιλος Olympia και ο γερμανικός όμιλος Ceconomy βρίσκονται εδώ και καιρό σε συζητήσεις για την απόκτηση του ελέγχου της Media Markt.  Σύμφωνα με πληροφορίες η συμφωνία όταν και αν υλοποιηθεί θα προβλέπει την δημιουργία μια κοινής εταιρείας στην οποία το πλειοψηφικό πακέτο θα έχει ο όμιλος Olympia ενώ ο όμιλος Ceconomy θα παραμείνει με ένα αισθητά μικρό ποσοστό, ωστόσο διψήφιο. Με τον τρόπο αυτό – με την δημιουργία δηλαδή μιας εταιρείας με δύο business units – διασφαλίζεται και η διατήρηση και των δύο αναγνωρίσιμων για την ελληνική αγορά brands.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, ο όμιλος του Π. Γερμανού θα επεκτείνει τις δραστηριότητές του και σε ένα άλλο παρεμφερές και κερδοφόρο κομμάτι του λιανεμπορίου, με στόχο την υιοθέτηση ενός διαφορετικού μοντέλου λειτουργίας το οποίο θα δώσει περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης.

Αισιοδοξία για τα θετικά πρόσημα της αγοράς

Τόσο η απόκτηση της Media Markt, του Νο2 «παίκτη» της αγοράς όσο και η είσοδος του Πλαισίου στα λευκά αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα σε έναν κλάδο που εδώ και χρόνια τα σκήπτρα κρατά «Κωτσόβολος». Ενδιαφέρον λοιπόν θα έχει το θα αντιδράσει η τελευταία στον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό που δημιουργείται και ειδικά σε ένα προεκλογικό περιβάλλον που από την πλεινότητα των λιανεμπόρων χαρακτηρίζεται αβέβαιο. Θετικό δείγμα αποτελεί βέβαια το γεγονός πως οι παρακάτω ανακατατάξεις γίνονται την ώρα που η αγορά έχει αλλάξει πρόσημο, παρά την μικρή άνοδο ή και στασιμότητα που σύμφωνα με πληροφορίες παρουσιάζεται τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2019.

Να υπενθυμίσουμε ότι κατά την περίοδο 2009-2017 η αγορά σημαδεύτηκε από σημαντική υποχώρηση της τάξης του -6,5% – με την κάμψη να είναι εντονότερη τα πρώτα χρόνια της κρίσης (2009-2013) και να μετριάζεται την τελευταία πενταετία (2013-2017).

Τα πρώτα αισιόδοξα σημάδια ήρθαν το 2017 και το 2018 οι προσδοκίες αυξήθηκαν αφού οι πωλήσεις ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών παρουσίασαν σημαντική αύξηση, της τάξης του 7,3%, φτάνοντας τα 497 εκατ. ευρώ έναντι 460 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με την Gfk. Εξ αυτών οι πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών διαμορφώθηκαν στα 107 εκατ. ευρώ  – αύξηση 4% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2017, οι πωλήσεις των προϊόντων πληροφορικής, στις οποίες περιλαμβάνονται και τα προϊόντα υπερυψηλής ανάλυσης 4Κ, έφτασαν τα 109 εκατ. ευρώ ενώ τα 74 εκατ., αύξηση δηλαδή 3,1% καταγράφηκε και στις πωλήσεις της κατηγορίας «ηλεκτρονικά καταναλωτικά είδη» χάρη στην αύξηση των πωλήσεων των τηλεοράσεων.

Η θετική εικόνα εικάζεται ότι θα συνεχιστεί μέσα στην επόμενη πενταετία με την μερίδα του λέοντος να παίρνουν οι λευκές συσκευές (κουζίνες, ψυγεία, πλυντήρια κ.λπ.) ενώ πολύ καλά να κινούνται και οι μαύρες συσκευές ήχου και εικόνας. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Στοχασις, μέχρι και το 2021 η αγορά θα κινηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής (ΜΕΡΜ) 4% σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων (τεμάχια).