Branding είναι όλοι οι τρόποι που χρησιμοποιείς για να καθιερώσεις την εικόνα της επιχείρησης σου στα μάτια των πελατών σου. Ουσιαστικά το branding είναι η αντίληψη, θετική ή αρνητική, που έχουν οι άλλοι όταν αναφέρονται ή σκέφτονται την επιχείρησή σου. Είναι αυτό το κάτι που κάνει triggering στο συναίσθημα και στο μυαλό των ανθρώπων. Έχει να κάνει με τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας: ποιοι είμαστε, ποιοι θέλουμε να γίνουμε και πώς θέλουμε οι άλλοι να μας βλέπουν. Είναι αυτό που διαφοροποιεί την εκάστοτε εταιρεία από τον ανταγωνισμό.

Ένα website που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο αυτό που προσφέρεις, το logo της επιχείρησής σου, τα χρώματα της εταιρικής σου ταυτότητας ή οι διαφημίσεις που επιλέγεις για να προωθήσεις τα προϊόντα σου, όλες αυτές οι ενέργειες περικλείονται στον όρο του branding.

Ο κύριος σκοπός του branding είναι να βοηθήσεις τους πελάτες να καταλάβουν τι ακριβώς προσφέρεις και τι είναι αυτό που σε διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Δεν αναφέρεται απλά στο προϊόν που πουλάς, αλλά σε όλους τους τρόπους που επικοινωνείς με τον κόσμο. Εκτός λοιπόν από τον λογότυπο και τα χρώματα της ταυτότητας σου, μπορείς να επικοινωνήσεις το brand σου με διάφορους τρόπους όπως:

  • Τις εγκαταστάσεις σου
  • Τη συμπεριφορά των υπαλλήλων σου απέναντι στους πελάτες
  • Την τιμή και την ποιότητα των προϊόντων σου
  • Τη συσκευασία των προϊόντων σου -packaging
  • Την παρουσία του προϊόντος/ εταιρείας στα social media
  • Τις δημόσιες σχέσεις/ lobby
  • Το email marketing
  • Χορηγίες
  • Διαφημίσεις

Το Branding δεν είναι Μάρκετινγκ αλλά προηγείται αυτού. Αναφέρεται στη στρατηγική μιας εταιρείας ενώ το marketing στις τακτικές που θα ακολουθηθούν για να εφαρμοστεί αυτή η στρατηγική. Το branding είναι μια διαδικασία δυναμική και μη-γραμμική. Είναι η ομπρέλα!

Το Marketing είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να αγοράσουν και το Branding κάνει τους ανθρώπους να συνδέονται, να θυμούνται και να εμπιστεύονται μία εταιρεία, δηλαδή τους μετατρέπει σε fans.

Οι ηγετικές εταιρείες, τα successful brands, οι καλύτερες ιδέες έχουν τα θεμέλιά τους σε μία αποστολή η οποία συνδέεται με συγκεκριμένες αξίες και οφέλη και η οποία εκφράζεται μέσα από μία ιστορία- storytelling την οποία ο κόσμος την πιστεύει και γίνεται ένα μ’ αυτήν.

Ότι κάνετε για να πείτε αυτή την ιστορία-από το όνομα του brand, μέχρι την αλληλεπίδραση με τους πελάτες σας στα κοινωνικά δίκτυα-θα πρέπει να αντικατοπτρίζει αυτό που είστε και θα πρέπει να επικοινωνεί στον κόσμο το γιατί θα πρέπει να ενδιαφερθεί για αυτό που εσείς έχετε δημιουργήσει.

Οι άνθρωποι πλέον δεν θέλουν περισσότερες πληροφορίες ή προϊόντα ή υπηρεσίες. Θέλουν εμπιστοσύνη, να μπορούν να πιστέψουν σε σας, στους στόχους σας, στην επιτυχία σας, στην ιστορία σας.

Και μην ξεχνάτε την ερώτηση που πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας: «Γιατί καποιος θα πρέπει να ενδιαφερθεί για την ιδέα μου;» και όχι «Πώς θα κάνω τους άλλους να αγοράσουν την ιδέα μου». Η απάντηση θα είναι η αρχή του ταξιδιού που ονομάζουμε branding.

Φιλίτσα Αρβανίτη

ΒSc, MA

Επικοινωνιολόγος