Σήμερα ταξιδεύουμε με το Έλεν, το πιο ισχυρό, 100% ηλεκτροκίνητο φέρι μποτ στον κόσμο. Εδώ και λίγους μήνες, συνδέει δύο νησιά της Δανίας, χωρίς να παράγει κανένα θόρυβο ή καπνό, ανοίγοντας το δρόμο για έναν ριζικό μετασχηματισμό των θαλάσσιων συγκοινωνιών. Το λιμάνι νηολόγησής του είναι στο δανικό νησί Έρε.

Εδώ φορτώνει επιβάτες και φορτίζει τις μπαταρίες του. Μόλις αποσυνδεθεί το πλοίο των 750 τόνων, που σάλπαρε για πρώτη φορά τον προηγούμενο Αύγουστο φεύγει για το διπλανό νησί. Κάνει αυτό το δρομολόγιο πέντε φορές την ημέρα. Είναι μέρος του ευρωπαϊκού πρότζεκτ e-ferry, που συγχρηματοδοτήθηκε από την Ε.Ε. σε συνεργασία με τους κατοίκους των νησιών που θέλουν να πετύχουν ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.

Το Έλεν δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό φέρι μποτ. Γιατί είναι ξεχωριστό; «Καταρχάς, είναι εντελώς ηλεκτρικό. Δεν λειτουργεί τίποτε με πετρέλαιο στο πλοίο. Και δεύτερον η απόσταση που καλύπτει είναι 22 ναυτικά μίλια. Είναι επτά φορές παραπάνω από την απόσταση που καλύπτουν τα άλλα ηλεκτροκίνητα πλοία. Όσο μεγαλύτερες αποστάσεις καλύπτουμε, τόσο πιο εύχρηστη γίνεται η συγκεκριμένη τεχνολογία. Στην Ευρώπη, το 80% των δρομολογίων φέρι μποτ γίνονται σε ακτίνα 22 ναυτικών μιλίων» εξηγεί η Τρίνε Χάινεμαν, συντονίστρια του πρότζεκτ e-ferry.

Το Έλεν του πρότζεκτ E-Ferry σε αριθμούς
Η ναυσιπλοϊα εκπέμπει περισσότερες εκπομπές CO2 από ότι τα αυτοκίνητα στην Ε.Ε. Αντιπροσωπεύει περίπου το 13% των συνολικών εκπομπών της Ε.Ε. στον τομέα των μεταφορών, ενώ τα αυτοκίνητα είναι υπεύθυνα για το 12% των εκπομπών.
Chart