Είναι γεγονός ότι τις ημέρες των Χριστουγέννων ερχόμαστε αντιμέτωποι με όλα τα παραδοσιακά γλυκά και φαγητά όπως μελομακάρονα, κουραμπιέδες, γεμιστές γαλοπούλες, σφολιάτες κλπ.

Όπως είναι γνωστό το φαγητό μάς ενώνει και γύρω από το γιορτινό τραπέζι ξεχνάμε κάθε είδους άγχους και κούρασης, παρέα με τα αγαπημένα μας πρόσωπα τηρώντας τα παραδοσιακά μας έθιμα. Τι γίνεται μετά τις ημέρες αυτές όπου η αυξημένη κατανάλωση φαγητού και ποτού υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, σάκχαρα ή/ και θερμίδες μπορεί να έχει διάρκεια από είκοσι ημέρες έως και ένα μήνα;

Όχι στις στερητικές δίαιτες

Μπορεί να δούμε την ζυγαριά να έχει ανέβει αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τιμωρήσουμε το σώμα μας για τις ημέρες των γιορτών. Εξάλλου μεγάλο μέρος των κιλών πολύ πιθανών να προέρχεται από κατακράτηση υγρών λόγω υψηλής περιεκτικότητας των τροφών σε ζάχαρη και αλάτι που καταναλώθηκαν.

Αποφύγετε το υπερβολικό αλάτι, τη ζάχαρη και τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Η υψηλή κατανάλωση ζάχαρης, αλατιού και «κενών θερμίδων» από υπερβολικά μαγειρεμένα τρόφιμα όπως τα τηγανιτά μειώνουν την θρέψη του οργανισμού καθώς καταστρέφονται όλες οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που πρέπει να προσλάβουμε από την τροφή και το σώμα αφυδατώνεται με αποτέλεσμα μια κακή κατάσταση θρέψης.

Ειδικά μετά την περίοδο των γιορτών όπου μπορεί να έγινε υπερκατανάλωση αλατιού και ζάχαρης είναι μια καλή ευκαιρία να απαλλαγούμε από την κατακράτηση υγρών που έγινε στο σώμα λόγω της ζάχαρης και του αλατιού που περιέχουν γλυκά και αλμυρά τρόφιμα.

Ακολουθήστε ισορροπημένη διατροφή

Το καλύτερο είναι η φυσιολογική επαναφορά και υιοθέτηση μιας ισορροπημένη διατροφής πλούσιας σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς ανάλατους καρπούς. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό. Έτσι επαναφέρεται η ενυδάτωση και κατάσταση θρέψης του οργανισμού.

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και πρεβιοτικά, συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου άρα και στην πιο αποτελεσματική αποβολή τοξινών, καθώς και στον καλύτερο έλεγχο της πείνας σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου Imperial του Λονδίνου. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι όλα τα πρεβιοτικά αποτελούν φυτικές ίνες αλλά όλες οι φυτικές ίνες δεν αποτελούν πάντα πρεβιοτικά.

Έτσι, τα τρόφιμα όπου είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως τα προϊόντα ολικής άλεσης, η βρόμη και οι ξηροί καρποί επιβάλλονται στο καθημερινό διαιτολόγιο μαζί με τα φρούτα και τα λαχανικά όπου είναι πλούσια σε πρεβιοτικά όπως είναι τα σέσκουλα, το. Μια καλή επιλογή για την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου συνδυαστικά με τα πρεβιοτικά είναι η κατανάλωση κεφίρ όπου είναι πλούσιο σε προβιοτικά.

%CE%A0%CE%99%CE%9D%CE%95%CE%99 %CE%9D%CE%95%CE%A1%CE%9F

Περιορίστε το αλκοόλ

Συνιστώμενη πρόσληψη είναι μια μερίδα αλκοόλ για τις γυναίκες την ημέρα και έως δύο για τους άνδρες. Προτιμήστε το κόκκινο κρασί όπου είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά.

Ενυδατωθείτε!

Γενικά ισχύει ότι 8-10 ποτήρια ημερησίως ή 2-2,5 λίτρα είναι μια καλή σύσταση ενυδάτωσης. Το νερό συμβάλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού, στην βελτίωση του μεταβολικού ρυθμού και στην μείωση της κατακράτησης υγρών.

Προτιμήστε ωμά λαχανικά και φρούτα, βραστά και ψητά φαγητά

Καταναλώνοντας ωμά φρούτα και λαχανικά και παράλληλα μαγειρεύοντας υγιεινά μειώνονται οι απώλειες θρεπτικών συστατικά των τροφίμων και περιορίζεται η πρόσληψη trans λιπαρών από το τηγάνισμα.

Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα

Έτσι μειώνεται η κατακράτηση υγρών και το σώμα αποβάλλει τις τοξίνες οι οποίες μπορούν να αυξηθούν και από την κακή διατροφή

Πιείτε διουρητικά αφεψήματα όπως πράσινο τσάι, χαμομήλι, φασκόμηλο και λουΐζα

Βοηθούν στην καλή ενυδάτωση και την αποβολή τοξινών καθώς επίσης περιέχουν αντιοξειδωτικές συστατικά και προκαλούν αύξηση της διούρησης.

www.logodiatrofis.gr