Με τα νέα δεδομένα, θα πρέπει να υπάρχει η ρητή συγκατάθεση του χρήστη, μέσω SMS, για τη λήψη των συγκεκριμένων υπηρεσιών και αφού έχει ενημερωθεί με γραπτό μήνυμα από την εταιρεία για το κόστος.

Οι υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (οι πενταψήφιοι αριθμοί) έχουν αυξημένη χρέωση και αφορούν μεταξύ άλλων ψηφοφορίες, διαγωνισμούς, αγορές (π.χ. «κατέβασμα» παιχνιδιών, ringtone, βίντεο), συμμετοχή σε παιχνίδια στην τηλεόραση μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. για τον καιρό), αστρολογία, χαρτομαντεία και υπηρεσίες ενηλίκων.

Με την τροποποίηση του κώδικα δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (5ψήφιοι αριθμοί), ο χρήστης που επιθυμεί να εγγραφεί σε τέτοια υπηρεσία, με ή χωρίς συνδρομή πρέπει:

Αφού καταχωρήσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, πρέπει να λάβει άμεσα από την εταιρεία που παρέχει την ΥΠΠ μήνυμα SMS, μέσω του οποίου να ενημερώνεται για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας, τη γραμμή βοήθειας, καθώς και την επωνυμία της εταιρείας. Στη συνέχεια, πρέπει να αποστείλει τη συγκατάθεσή του, μέσω ατελούς μηνύματος SMS, εντός 5 λεπτών από τη χρονική στιγμή αποστολής του αρχικού μηνύματος. Σε περίπτωση που το μήνυμα συγκατάθεσης δεν αποσταλεί εντός του χρονικού ορίου των 5 λεπτών, η εγγραφή ακυρώνεται.

Μέχρι την αποστολή του παραπάνω μηνύματος, δεν χρεώνεται για την ΥΠΠ. Οι ρυθμίσεις αυτές θα τεθούν σε ισχύ με τη δημοσίευση της απόφασης της Εθνικής Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ακόμη, η ΕΕΤΤ συστήνει στους καταναλωτές:

Πριν την καταχώρηση του τηλεφωνικού αριθμού τους σε διαδικτυακούς τόπους για να εγγραφούν σε ΥΠΠ, να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους και το κόστος. Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες που προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών/έντυπων ΜΜΕ. Να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους διαφημιστικών καταχωρήσεων και να ελέγχουν εάν αφορούν σε συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κ.λπ. Να ενημερωθούν από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που είναι συνδρομητές για τη δυνατότητα φραγής χρεώσιμων εισερχόμενων μηνυμάτων SMS από σύντομους πενταψήφιους κωδικούς.

Επίσης, μπορούν να ενεργοποιήσουν τη φραγή μέσω των εφαρμογών που διαθέτουν οι πάροχοι. Να επικοινωνήσουν άμεσα με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είναι συνδρομητές, σε περίπτωση που είτε διαπιστώσουν αδικαιολόγητες χρεώσεις στον λογαριασμό του κινητού τηλεφώνου ή αδικαιολόγητη μείωση του υπολοίπου στο καρτοκινητό, είτε λάβουν μηνύματα SMS από πενταψήφιους κωδικούς, που αναφέρονται σε εγγραφή σε ΥΠΠ, χωρίς δική τους ενέργεια/συγκατάθεση.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ