της Φιλίτσας Α. Αρβανίτη, Επικοινωνιολόγος, Digital Marketing Specialist

Ζούμε σε έναν digital κόσμο γεμάτο αλγόριθμους, προγραμματιστές και εικόνες που καθορίζουν την ποιότητα και την ποσότητα των μηνυμάτων που προορίζονται για τον εγκέφαλό μας. Κάθε πρόταση και κάθε εικόνα συγχρονίζετε με τα εγκεφαλικά μας κύτταρα γινόμαστε δέκτες αλόγιστων πληροφοριών που ζητούν φιλτράρισμα. Καθώς τα κρούσματα του κοροναϊού (COVID-19) αυξάνονται διεθνώς, πολλές ομάδες marketing αναγκάζονται να αλλάξουν ταχύτητες και να σκεφτούν εναλλακτικές στρατηγικές.

Εν μέσω του φόβου να προβούν σε διαφημιστικές δαπάνες που θα τους στερήσουν ρευστότητα και δεν θα μπορούν να εξασφαλίσουν βραχυπρόθεσμες πωλήσεις (εκτός των online υπηρεσιών/αγορών), οι εταιρείες πρέπει να στραφούν σε μια νέα και πολύ αποτελεσματική μέθοδο προσέλκυσης και διατήρησης εν δυνάμει πελατών, μέσω της δημιουργίας και διανομής πρωτότυπου περιεχομένου. Πρόκειται για μια εξελισσόμενη και επαναλαμβανόμενη διαδικασία, η οποία μπορεί να κάνει την επιχείρησή σας να διαφέρει από τις άλλες. Άλλωστε στόχος του content marketing είναι να δείξει στους εν δυνάμει πελάτες σας ότι γνωρίζετε πολύ καλά το αντικείμενό σας και ότι αποτελείτε μια από τις κορυφαίες εταιρείες στο χώρο σας.

Ουσιαστικάτο content marketing εστιάζει στη δημιουργία και διανομή ενδιαφέροντος περιεχομένου, με στόχο την προσέλκυση και διατήρηση ενός καθορισμένου κοινού, το οποίο στη συνέχεια θα προχωρήσει σε κάποια κερδοφόρα ενέργεια. Με αυτόν τον τρόπο προσελκύετε το κοινό στο οποίο στοχεύετε, τραβάτε  την προσοχή του, και το κατευθύνετε ώστε να κάνει τη σωστή επιλογή: να επιλέξει τη δική σας εταιρεία ανάμεσα από χιλιάδες άλλες.

 

Το Content Marketing σε απλά βήματα:

  1. Δημιουργία πολύτιμου περιεχομένου

Το μυστικό είναι η δημιουργία περιεχομένου που να σημαίνει κάτι για το κοινό στο οποίο στοχεύει η εκάστοτε εταιρεία. Το περιεχόμενο αυτό μπορεί να είναι άρθρα, e-books, δελτία τύπου, social posts, webinars και tips.

  1. Διανομή περιεχομένου

Η διανομή του περιεχομένου μπορεί να πραγματοποιηθεί στο website ή το blog της επιχείρησής σας, το YouTube, το Facebook, το Instagram, και άλλα social media κανάλια.

  1. Στόχευση περιεχομένου σε συγκεκριμένο κοινό

Θα πρέπει να δημιουργείτε περιεχόμενο για το κοινό σας και ΟΧΙ για εσάς, για αυτό θα πρέπει να γνωρίζετε το κοινό σας πολύ καλά. Πρέπει να αναγνωρίσετε τους προβληματισμούς, τις ανάγκες, αλλά και τα ενδιαφέροντά τους ώστε το περιεχόμενό να τους αφορά.

  1. Κινητοποίηση κοινού

Τι θέλετε να πετύχετε με το περιεχόμενο που δημιουργείτε;

  • αύξηση επισκεψιμότητας του website ή blog σας;
  • αύξηση στοιχείων επικοινωνίας των δυνητικών πελατών μέσω του site;
  • δημιουργία σχέσης με το κοινό για τη διάδοση των προϊόντων/υπηρεσιών σας;
  • αύξηση του reach στα social media;

Η τρέχουσα περίπτωση του κοροναϊού χαρακτηρίζεται ως Crisis και απαιτεί την υλοποίηση βασικών βημάτων. Σημαντικό είναι το να έχετε σχετική πληροφορία στο website σας, τόσο για τους υφιστάμενους πελάτες σας όσο και για τους δυνητικούς. Ενημερώστε τους και βγάλτε στην πρώτη σελίδα πως αντιμετωπίζετε το θέμα Κορονοϊός εσείς σαν επιχείρηση, τι κανόνες υγιεινής τηρείτε και τι συμβουλεύετε το κοινό σας. Γράψτε σωστά και σοβαρά posts τα οποία θα έχουν πληροφορία από έγκυρες πηγές, χωρίς να δημιουργείτε πανικό στους πελάτες σας. Ενημερώστε τις σελίδες σας με περιεχόμενο και μην τις αφήνετε στην μοίρα τους. Όταν θα επιστρέψετε στην καθημερινότητα, θα είναι ακόμα δυσκολότερο να δημιουργήσετε engagement στους πελάτες σας.  Αναπτύξτε μια σωστή στρατηγική Digital Marketing. Και μην ξεχνάτε ότι η τύχη ευνοεί τους θαρραλέους και τους… προετοιμασμένους!