Της Φιλίτσας Αρβανίτη, MA, BSc
Επικοινωνιολόγος- Digital Marketing Expert

Τα μέτρα κατά της εξάπλωσης του Κορονοϊού είχαν ως αποτέλεσμα την αναστολή λειτουργιάς και δραστηριοτήτων πολλών επιχειρήσεων. Σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων χρησιμοποίησαν μόνο τα ψηφιακά κανάλια για πωλήσεις και επικοινωνία με το πελατολόγιο τους.
Ακριβώς για αυτό τον λόγο πολλές επιχειρήσεις προσπάθησαν να γίνουν digital wise. Άλλες πάλι προτίμησαν τον λάθος δρόμο, δηλαδή να παγώσουν εκτός από την δραστηριότητα τους και την παρουσία τους στα ψηφιακά μέσα.
Τις πρώτες ημέρες της λήψης των μέτρων παρατηρήθηκε πτώση 10% στις διαφημιστικές δαπάνες των online πλατφορμών από την πλευρά των ελληνικών επιχειρήσεων (βλέπε google, Facebook, Instagram). Φυσικά αυτό σταδιακά περιορίστηκε γιατί το διαδύκτιο εξελίχθηκε στο μόνο μέσο πωλήσεων για προϊόντα και υπηρεσίες.

Ένα μεγάλο σημαντικό λάθος για πολλές επιχειρήσεις είναι το να σταματήσουν την προβολή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρέπει να γίνουν ακόμα πιο ενεργές με content που θα γίνεται viral. Εν μέσω του φόβου να προβούν σε διαφημιστικές δαπάνες που θα τους στερήσουν ρευστότητα και δεν θα μπορούν να εξασφαλίσουν βραχυπρόθεσμες πωλήσεις (εκτός των online υπηρεσιών/αγορών), οι επιχειρήσεις πρέπει να στραφούν σε μια νέα και πολύ αποτελεσματική μέθοδο προσέλκυσης και διατήρησης εν δυνάμει πελατών, μέσω της δημιουργίας και διανομής πρωτότυπου περιεχομένου. Πρόκειται για μια εξελισσόμενη και επαναλαμβανόμενη διαδικασία, η οποία μπορεί να κάνει την επιχείρησή σας να διαφέρει από τις άλλες. Άλλωστε στόχος του content marketing είναι να δείξει στους εν δυνάμει πελάτες σας ότι γνωρίζετε πολύ καλά το αντικείμενό σας παρέχετε συμβουλές προς τους καταναλωτές για την αντιμετώπιση της καραντίνας με έξυπνο και προσαρμοσμένο τρόπο στις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε αυτή την περίοδο.

Το να παραμείνει μία επιχείρηση ή ένα brand ενεργό προκειμένου να διατηρήσει τη σύνδεση του με τους καταναλωτές και τους συνεργάτες του αυτή την περίοδο είναι must. Η οποιαδήποτε απουσία θα προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις.
Άλλωστε η οποιαδήποτε κρίση μεταφράζεται σε ευκαιρία. Το να είναι μια επιχείρηση κοντά στους πελάτες της αυτήν την περίοδο θα την βοηθήσει στην μετά κορονοϊό εποχή.