Το πακέτο δεν έγινε δεκτό με ενθουσιασμό, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, από την ιδιοκτησία της Aegean, το οποίο ναι μεν το χαρακτήρισε ως θετικό, ωστόσο σημείωσε ότι είναι κατώτερο των περιστάσεων.

Η διοίκηση της Aegean προχώρησε σε μία ανακοίνωση που εν πολλοίς ζητεί το πακέτο να συνεχιστεί, σε ότι αφορά το μισθολογικό κόστος,τουλάχιστον μέχρι να ξεκινήσει η τουριστική περίοδος του 2021. Παράλληλα τονίζει ότι τα μέτρα είναι πολύ μικρά σε σχέση με αυτά που έλαβε η ΕΕ για τον κλάδο των αερομεταφορών σε άλλες χώρες.

Στην ανακοίνωσή της σημειώνει πως κάνοντας χρήση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19, στο όποιο έχουν πρόσβαση όλες οι επιχειρήσεις και θα υποβάλει διακριτά αιτήματα δανεισμού προς τις 4 ελληνικές τράπεζες: Alpha Bank, EUROBANK, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς για συνολικό ποσό 150 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 11% του κύκλου εργασιών της.

Το γεγονός ότι η ανακοίνωση της κυβέρνησης για το πακέτο των μέτρων ήταν γραπτή και όχι σε συνέντευξη τύπου από τους συναρμόδιους υπουργούς, δείχνει αν μη τι άλλο ότι οι σχέσεις κυβέρνησης και Ευτύχη Βασιλάκη, βασικού μετόχου της Aegean, δεν βρίσκονται και στο καλύτερο δυνατό σημείο.

Η δήλωση που διατάραξε το κλίμα

Το κλίμα διαταράχθηκε όταν ο επικεφαλής της ελληνικής αεροπορικής εταιρίας Ευτύχης Βασιλάκης σε συνέντευξη τύπου είπε εν ολίγοις ότι η εταιρία χρειάζεται κρατική ενίσχυση, αλλά ήταν κάθετος ότι δεν πρόκειται να δεχθεί καμία απολύτως παρέμβαση στην διοίκηση της εταιρίας ή στο μετοχικό της κεφάλαιο. Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες από το κυβερνητικό περιβάλλον, ενόχληση προκάλεσε και το γεγονός ότι ο ισχυρός άνδρας της Aegean προχωρούσε σε παρουσιάσεις της κατάστασης και της εταιρίας σε διάφορους κρατικούς παράγοντες.

Απάντηση επίσημη από την κυβέρνηση στις τότε δηλώσεις και κινήσεις του Ευτ. Βασιλάκη δεν υπήρξε. Ωστόσο ανεπίσημα διαμήνυσαν ότι κρατικό χρήμα χωρίς αυτό να διασφαλιστεί στο ελάχιστο δεν υπάρχει. Κάτι που με λίγα λόγια σημαίνει ότι εφόσον η Aegean χρειαστεί κεφαλαιακή ενίσχυση τότε αυτή θα δοθεί, αλλά ταυτόχρονα το κράτος θα έχει λόγο στην εταιρία και προφανώς και μετοχές. Και κυβερνητικοί αξιωματούχοι έφερναν το παράδειγμα της γερμανικής Lufthansa που το δημόσιο θα έδινε 9 δις, λαμβάνοντας ταυτόχρονα το 25% της εταιρίας.

“Δωρεάν χρήμα δεν υπάρχει”

Εν κατακλείδι από την κυβέρνηση διεμήνυαν ότι το κράτος μπορεί να συνεισφέρει, αφού πρώτα εξαντληθούν οι άλλες εναλλακτικές (δανεισμός, αύξηση κεφαλαίου κα.). Τόνιζαν επίσης ότι «δωρεάν χρήμα δεν υπάρχει», αφήνοντας να εννοηθεί ότι αν το δημόσιο παράσχει κεφαλαιακή ένεση, τότε ως αντάλλαγμα θα πάρει μετοχές. Έλεγαν επίσης ότι «δεν έχουμε καμία διάθεση να ασκούμε συνδιοίκηση, αλλά δεν θα προσφέρουμε και λευκή επιταγή με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων».

Η σχέση κυβέρνησης – Aegean είναι ψυχρή και αυτό φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού. Το πόσο θα παραμείνει έτσι, είναι άγνωστο, όπως άγνωστο είναι και αν επαρκεί το δάνειο των 150 εκατ. καθώς και τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, προκειμένου να παραμείνει στους αιθέρες η εταιρία που όλοι γνωρίζουμε, όπως επίσης και με την μορφή που την γνωρίζουμε.