Κύριε Βαλαή, τι είναι για σας η γλυπτική ;

-Η γλυπτική ειναι για ένα το εργαλείο το οποίο με βοηθάει να αποτυπώνω τις ιδέες μου τις σκέψεις μου, τους προβληματισμούς μου. Με βοηθάει να εκφράζω τα συναισθήματα μου, τα οποία θα τολμούσα να πω πως δεν έχουν καμιά σχέση με τη σημερινή πραγματικότητα. Βρίσκονται στον αντίποδα όλων όσων ζούμε και συνοψίζονται στη γλυκύτητα που, κατά τη γνώμη μου, αποτυπώνεται πάνω στα γλυπτά μου. Οσο κι αν ηχεί περίεργο, ομολογώ ότι ως σήμερα δεν έχω μπει στον κόσμο των «μεγάλων”, πιστεύοντας ότι διατηρώ την «αγνότητα» των νεανικών μου χρόνων που μέσα από τον καιρό σμιλεύτηκε σχεδόν με ιδανικό τρόπο.

Πόσο μαγευτικό είναι για σας να σμιλεύετε την τέχνη σας;

 -Ξεκινώντας τη μέρα μου, η πρώτη μου σκέψη είναι να τρέξω στο ατελιέ  μου, να ξεκινήσω να δουλεύω  πάνω σ’αυτό που αγαπώ τόσο πολύ…το δέντρο, την ελιά, το πεύκο, το αμπέλι  – όλα όσα για μενα εκπροσωπούν και αγκαλιάζουν την Ελλάδα και την ελλαδικότητα. Πολλές φορές, για να μην πω καθημερινά, ξεχνιέμαι τόσο πολύ στο εργαστήρι, ώστε μένω νηστικός, δεν γυρίζω σπίτι. Σας εξομολογούμε πως είναι ο έρωτάς μου, η αγάπη για ό, τι κάνω, ό,τι δημιουργώ, είναι η αγωνία για το αποτέλεσμα και μόλις το πετύχω μένω βουβός μπροστά του, νοιώθοντας ευλογημένος για αυτό που μου συμβαίνει. Ετσι είναι ο καλλιτέχνης. Εκφραστής του ωραίου, αλλά κυρίως εκφραστής της δικής του εσωτερικότητας. `Ηθελα να προσθέσω κάτι σημαντικό, καθώς σας περιγράφω την καθημερινότητά μου που, παρά τις δυσκολίες, μοιάζει σαν μια γιορτή που τελειωμό δεν έχει : μαζί μου έχω καθημερινά τα παιδιά μου, τον Αγγελο και τον  Παναγιώτη, δύο νέοι που παρ’ ότι έκαναν εντελώς διαφορετικές σπουδές, μακράν της τέχνης, ξαφνικά μου ανακοίνωσαν ότι θέλουν να δουλέψουν μαζί μου, γιατί στο εργαστήρι μεγάλωσαν κι αυτό αγάπησαν όπως και εγώ!10389600_1034927859886768_8635979463246137004_n

Ποιο από τα έργα σας αγαπήθηκε περισσότερο από το κοινό σας ;

-Με ρωτάτε κάτι πολύ δύσκολο. Ολα τα έργα μου νομίζω ότι έχουν απήχηση στον κόσμο. Το έχω ζήσει στην Ελλάδα, το έχω ζήσει στο εξωτερικό, παρ ότι αντιλαμβάνομαι πως η τέχνη παραμένει κάτι πολύ προσωπικό για τον καθένα και η ματιά του ενός δεν συναντιέται πάντα με την ματιά ή την οπτική γωνία του άλλου. Τα έργα που θα παρουσίασω αυτή την εβδομάδα στο ART-ATHINA, σε συνεργασία με τη γκαλερί Τεχνοχώρος, θα είναι, ας μου επιτραπεί να πω, τα καλύτερα. Και ζω με την ελπίδα να εντυπωσιαστεί το κοινό που θα επισκεφτεί το περιπτερο της γκαλερί.  `Ισως δεν θα πρέπει εδώ να σας μιλήσω για τα “θραύσματα της ελιάς” ή για κάτι πολύ ιδιαίτερο, πολύ εντυπωσιακό που θα παρουσιάσω, κάτι για το οποίο ειλικρινά σας λέω, έχω μοχθήσει πολύ, κι έχω αγαπήσει πολύ περισσότερο…και στο κάτω κάτω ελάτε στην έκθεση να σας τα εξηγήσω από κοντά….

FF36208B45E4841D481FA01FF919C42FΕίναι η πρώτη φορά που συμμετέχετε στην ART- ATHINA;

-Οχι δεν είναι η πρώτη φορά. Είναι η δεύτερη. Η πρώτη ήταν και πάλι με τη γκαλερί Τεχνοχώρος και τους ιδιοκτήτες του, Ηλέκτρα και Πέτρο Δουμά και ομολογώ ότι η συνεργασία μας υπήρξε εξαιρετική. `Εκτοτε παραμένουμε δεμένοι, καθώς συχνά, μεταξύ άλλων, αντιλαμβάνομαι ότι οι γκαλερίστες αποτελούν κομμάτι της δουλειάς μας και πέρα από προσωπικές σχέσεις που μπορεί ο κάθε καλλιτέχνης να έχει, οι γκαλερίστες παραμένουν ο συνδετικός κρίκος με τους συλλέκτες και το κοινό μας.

10610608_1034924833220404_921130029264006678_nΜιλήστε μου για τις δυσκολίες που συναντάτε στη δουλειά σας, κυρίως στις μεταφορές και την ασφάλεια των έργων σας 

-Οι δυσκολίες μεταφοράς του μοντέλου στο χυτήριο και μετά η μεταφορά του έργου στο χώρο της έκθεσης είναι τεράστιες. Απαιτείται οργάνωση, συντονισμός και σύγχρονα μέσα, όπως γερανοί και κλαρκ που συμβάλουν στην ασφαλή μετακίνηση των έργων. Να σας πω ότι στη φετεινή έκθεση, οι δυσκολίες αυτής της μορφής είναι πέρα από κάθε φαντασία κι έχουμε όλοι “συνωμοτήσει” ώστε να φτάσουν σώα και αβλαβή τα έργα στο περίπτερο του Τεχνοχώρου (Β6) στο κτίριο του Ταekwondo. Φυσικά και το οικονομικό βάρος είναι μεγάλο και δεν σας κρύβω ότι συχνά αισθάνομαι στριμωγμένος στη γωνία και κάθε φορά σκαρφίζομαι διάφορα που άλλοτε μου βγαίνουν κι άλλοτε όχι. Ομως, από τη στιγμή που βρίσκω τη λύση, η διάθεσή μου απογειώνεται και νοιώθω έτοιμος για το επόμενο βήμα.

Τι προσδοκάτε για το μέλλον της τέχνης και της τέχνης σας σε μια εποχή τόσο μεγάλης οικονομικής κρίσης ;

-Ευχή μου είναι να ανακάμψει η τέχνη στην Ελλάδα γιατί είναι το πρώτο που επηρεάζεται και αίφνης θεωρείται επουσιώδες, ενώ δεν είναι, καθώς η τέχνη, ας το παραδεχτούμε είναι σαν την τροφή και παράλληλα τόσο λυτρωτική. Εύχομαι να υπάρξει γρήγορα ανάκαμψει και να ανθίσει ξανά ο χώρος μας. Ευτυχώς για μας υπάρχει ένα κοινό στο εξωτερικό που ενδιαφέρεται για την τέχνη, κι αυτό είναι που μας συντηρεί και μας δίνει ελπίδα…

13174094_1070037469709140_6179922040075729854_n

Δεν σας κρύβω ότι περιμένω με μεγάλη αγωνία αυτή την έκθεση. Νοιώθω λες και θα πάω στο πρώτο ραντεβού της εφηβείας, περιμένω τον κόσμο να δει τα έργα μου και να τον κάνω χαρούμενο, αυτός είναι ο σκοπός μου : να δω τα μάτια των ανθρώπων να λάμπουν μπροστά στα έργα μου και να μου (μας) δοθεί έτσι η αίσθηση της συνέχειας και του μέλλοντος!

Σας ευχαριστώ πολύ κύριε Βαλαή και καλή επιτυχία…

Σας ευχαριστώ

newsroom/globalview.gr

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Κωνσταντίνος Βαλαής ξεκίνησε τις ανaαζητήσεις του στις τέχνες από νεαρή ηλικία. Διδασκόμενος από τον Νικόλαο Καλαμβόκη (αγιογράφο) και την Έλενα Μπινιώτη (καθηγήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών) σπούδασε αγιογραφία και ζωγραφική. Στην συνέχεια αφιέρωσε αρκετό χρόνο σε σπουδές, αποκτώντας κρατικό πτυχίο, στην αργυροχρυσοχοΐα. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος.

Eως σήμερα, τα έργα του, έχουν φιλοξενηθεί σε εκθέσεις στην Πρεσβεία της Τσεχίας, στο Ζάππειο Μέγαρο, στην Πινακοθήκη Πειραιά, στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, στην «Τεχνόπολις» στο Γκάζι, στην γκαλερί Magna, στη γκαλερί Τεχνοχώρος, στην Designers’ dot Gallery, στην Ersis Gallery, στην TITANIUM YIAYIANNOS GALLERY, στην ALFA GALLERY στη Κύπρο, στον Αστέρα Βουλιαγμένης, στο Grand Resort Lagonissi, στο κέντρο τέχνης Καστέλας,στην αίθουσα τέχνης Κούρος στην Τρίπολη, στο πολιτιστικό κέντρο του Π.Φαλήρου Αττικής στο Φλοίσβο, στο Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός», στο Δημαρχείο Π.Φαλήρου Αττικής, στο ΤΕΙ Κρήτης, στο Ελληνικό Ινστιτούτο Χαλκού, στο Λαογραφικό Μουσείο Φοινικίου Θεσπρωτίας και σε άλλες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.