Μα τρώει πόρτα ο Φρίξος;

Μα τρώει πόρτα ο Φρίξος;

 Γράφει η Λένα Μερίκα*

Καλπάζει ο κορονοϊός και χρόνια δεν κοιτάει –
δεν τρώει πόρτα ο Φρίξος, βρε Κυριάκο! Δε μασάει!
Ατίθασοι νεολαίοι και πλήθη χριστεπώνυμα
κραταιό διαθέτουν φρόνημα και δεν κάθονται φρόνιμα!
Εκεί που περιμέναμε τα γήπεδα ν’ ανοίξουν,
το πήραν πίσω, με σκοπό τα μέζεα να μας πρήξουν.
«Έρως μάχαν ανίκατε» ο χορός στην Αντιγόνη;
«Γέρος μάσκαν ανίκατε» κραυγάζουν οι βαρώνοι
των ψεκασμένων γηραλέων που με περίσσεια χάρη
τον Γκλέτσο συμβουλεύονται, πώς ψήνεται το ψάρι,
αφού ο Γεωργούλης διαφωνεί και συνεντεύξεις δίνει,
πως μοναχά απ’ τη μια πλευρά ο ίδιος το ψάρι ψήνει.
Διαθέτων μπαχαλορεά ο big Μιχαλιολάκος,
ευθέως δεν ομολογεί πως έχει γίνει ράκος,
καθώς το μόνο που έκανε είναι αυτό που ξέρει:
ν’ ανασηκώνει το δεξί, το ρυπαρό του χέρι.
Για χάρη του πλακώνονται η Ράνια κι η Ζαρούλια,
ενώ οι λοιποί δηλώνουν πως λατρεύουν τα μαρούλια
και μοναχά τυρόπιτες και πεϊνιρλί να ψήνουν
ειν’ ικανοί, γι’ αυτό οι φαγανοί να μην τους κρίνουν.
Δε βλέπουν τους Ρομά που στην Αγίου Μελετίου
βεντέτα στήσαν συμμοριών για την τιμή του οπίου;
Δες και τον Χρήστο τον Παππά, ταχύποδα δραπέτη,
που έγινε λαγός μπουχός κι εμπαίζει τον Σκουρλέτη
και όσους μπάτσους ζούνε στη δική τους την κοσμάρα,
ενώ ο Πολάκης απειλεί τον Γιάννη τον Στουρνάρα:
«Ω τραπεζίτη ελεεινέ, με όλη σου τη φάρα
σε ψάχνω, κι όταν πάρουμε ξανά την εξουσία,
τότε τα πάντα θα ‘ναι αλλιώς – ρώτα και την Τασία!».
Σταϊκούρα, δεν προστάτεψες την πρώτη κατοικία,
γι’ αυτό κι ο Ευκλείδης σου τη λέει, με ατάκα εξαισία:
Αφού ως άλλος Ρίτσαρντ Γκιρ, αλλά στο πιο ωραίο,
μικρομεσαίους κατέστρεψες, συνέβη το μοιραίο:
Μια pretty woman – όχι η Γιόχανσον, μωρέ, η Τζούλια
η Ρόμπερτς σε συνέτισε, να σώσεις τα μικρούλια
των αραχτών νοικοκυριά, που στήσαν σε πλατείες
κι ωραία νεοκλασικά οι κουλ καταληψίες,
για να κρατήσουν οι χοροί και οι ευχές να πιάσουν:
Σύσσωμοι οι Συνέλληνες αντάμα να γιορτάσουν
τα πρώτα διακόσια μας, τα δύσκολα τα χρόνια,
απ’ την απελευθέρωση, μακριά από μνημόνια,
και είτε μ’ αρχαιότητες, είτε μ’ ορθοδοξία,
να εκτοξευθούμε οι Γραικοί σε άλλον γαλαξία!

1690.jpg?zoom=1

*Η Λένα Μερίκα γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε οικονομικά στη Βιέννη και εργάστηκε επί είκοσι τρία χρόνια στον ιδιωτικό τομέα. Με το που βγήκε στην πρόωρη σύνταξη αφιερώθηκε στις αγάπες της: στο θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και, κυρίως, τη λογοτεχνία. Κυκλοφορούν 27 βιβλία 

Έχει γράψει: έντεκα θεατρικά έργα, από τα οποία τα εφτά έχουν τιμηθεί με βραβεία (ΕΕΘΣ, Καλοκαιρίνειο, κ.λπ.) και επαίνους· διηγήματα που βραβεύτηκαν σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και κυκλοφορούν με το γενικό τίτλο “Νόστος γι’ αλλού…” (Ergo, 2000) – ορισμένα περιλαμβάνονται σε συλλογικές εκδόσεις των εκδοτικών οίκων Γκοβόστης (1997), Κέδρος (1998), Καστανιώτης (2000), Ψυχογιός (1999, 2000, 2002) και Αστήρ (2002) ή έχουν δημοσιευτεί στον περιοδικό Τύπο· σενάρια για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση (Mega).

Έχει αποσπάσει πλήθος τιμητικών διακρίσεων με κορυφαία τη βράβευσή της από το Ίδρυμα Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών (Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας 2004), για το σύνολο του έργου της. Το βιβλίο της “Με κύμινο και αγάπη” (βραβείο Ιπεκτσί 2001) έχει μεταφραστεί και κυκλοφορεί στην Τουρκία.

————————————————–

Οσοι θέλετε να διαβάσετε τα έργα και τις ημέρες του Φρίξου μπορείτε στην κεντρική σελίδα του Globalview.gr να πατήσετε εκεί όπου αναρτώνται τα άρθρα του …..Δες το κι έτσι … ο γάτος Φρίξος σχολιάζει.… και να δείτε όλα όσα η κυρία Λένα Μερίκα έχει δημοσιεύσει ως σήμερα για τον μοναδικό σκανδαλιάρη αναλυτή της επικαιρότητας. 

  • Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του globalview.gr 
  • Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες. Επιτρέπεται η διακίνηση του άρθρου με την προσθήκη ενεργού link.